Nej, det skulle vara konstigt... Något mervärde måste ju finnas kvar gentemot Low-eco. Priserna har ju inte heller sänkts till en sådan nivå att bolaget skulle behöva spara in på ett glas Champagne (hoppas jag iaf
). LX har ju priser i Business-saver som är lika billiga
Mervärdet ligger kanske i maten och att du får _någon_ dricka utan att betala för denna ombord. Just champagnen riskerar nog att ryka om det vill sig illa.
Men en annan sak som kanske är lite mer störande avseende prissänkningen är att det verkar som om B-klass nollas ut på allt fler flighter närmare avgång. Har inte gjort en djupanalys men kollat på ett antal flighter till AMS, BRU, CDG, ZRH och FRA. Och i ganska många fall så är det C9D9J9Z0 och Y9S9B0. Undrar om det är resultatet av prissänkningen..?
Då faller ju argumentet "fri ombokning" bort eftersom uppköp till S ofta är ganska dyrt. Men det är så klart; i ett flertal fall finns inte ens något alternativt flyg att boka om till...
Dock måste priset ner betydligt mer för att det skall vara tillräckligt attraktivt för en privatresenär. Gör hellre det lägsta priset restriktivt och innefatta helg (liksom Z).