Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg/Malmö-Hong Kong T/R, SAS, 4.550 SEK inkl. skatter

Befinner mig i Kina och som vanligt här i Jingdezhen vill jag förlänga vistelsen. Visumet räcker in i maj.

Funderar på att fimpa returen hem från Peking och boka ny biljett för senare hemresa.
Funkar dealen också ToR Hong Kong-Stockholm-Hong Kong?

Inser precis att sista bokningsdag passerat.
Drar iväg inlägget ändå, det kanske dyker upp nåt nytt jag hinner haka på innan min ordinarie retur den 20/4...
Undersøg om ikke din billet kan ændres mod en afgift (og evt. fare difference), det er sikkert billigere end at booke en helt ny billet.
 

Dr. Miles

Expert
Av någon anledning blir det billigare att åka hem via Beijing med Air China + SAS via Köpenhamn.
Grundpriset går ner till ca 1.100 SEK och totalpriset ca 4.600 SEK inkl. skatter.
En stopover inom Asien är gratis så man kan ta upp till 72 timmars visumfri vistelse där. (dock inte för norsk medborgare)

Screenshot20150416_02.png
 

ESSA

Medlem
Av någon anledning blir det billigare att åka hem via Beijing med Air China + SAS via Köpenhamn.
Grundpriset går ner till ca 1.100 SEK och totalpriset ca 4.600 SEK inkl. skatter.
En stopover inom Asien är gratis så man kan ta upp till 72 timmars visumfri vistelse där. (dock inte för norsk medborgare)

Visa bifogad bild 33951
Det här börjar låta riktigt intressant. Hm...
Får nog ta en funderare på allvar att boka en resa. Hong Kong är alltid rätt och att åka hem via Beijing är toppen. Däremellan kan jag ju alltid ta en tripp via Jingdezhen...

Får kika närmre på villkoren när jag kommer till rummet. Tack @Dr. Miles för tipset!
 

Dr. Miles

Expert
Det här börjar låta riktigt intressant. Hm...
Får nog ta en funderare på allvar att boka en resa. Hong Kong är alltid rätt och att åka hem via Beijing är toppen. Däremellan kan jag ju alltid ta en tripp via Jingdezhen...

Får kika närmre på villkoren när jag kommer till rummet. Tack @Dr. Miles för tipset!
Det går också bra att välja Shanghai som stopover punkt.
I detta exempel flyger man med China Eastern (MU) till Shanghai Hongqiao (SHA), ej till Shanghai Pudong (PVG).
Det blir ca 1.000 SEK dyrare om man väljer Dragonair (KA) flight.

Screenshot20150416_04.png
 

jumbooze

Medlem
Lite synd att SAS inte har lagt till MMX-HKG som möjlig rutt online. Man kan ju säkert ringa och få bokningskostnaden avskriven men ändå...
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2017-08-31

Det här priset finns utanför kampanjen. Nästan året runt pris (förutom under sommaren) så länge det finns ledig plats i L klass.

[Economy class] Stockholm/Göteborg/Malmö-Hong Kong T/R, SAS, 4.550 SEK inkl. skatter

STO/GOT/MMX-HKG T/R
Flygbolag: SAS (SK) + inom Asien med Air China (CA), China Eastern (MU), Shanghai Airlines (FM), Cathay Pacific (CX)
Kabinklass: Economy class
Bokningsklass: L
Fare basis: LLSEECO
Pris: 2.165 SEK + skatter ca 2.370 SEK och uppåt, totalt från ca 4.550 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 1 dag
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: mellan AUG-18 och JUN-30 varje år
Gäller för hemresa: --
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåtna i Asien i varje riktning
  • En fri stopover och ytterligare en stopover mot avgift 75 EUR
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 140 EUR per gång
Routing:
  • Stockholm-(SK)-Hong Kong
  • Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Beijing/Shanghai-(SK: CA/CX/KA/FM/MU/TG)-Hong Kong
  • Göteborg/Malmö-(SK)-Stockholm-(SK)-Hong Kong

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Kod:
 1. STO-CPH-SHA/HKG/BJS-MU/KA/FM/CX/CA-HKG
 2. STO-CPH-HKG
 3. STO-STO/CPH-HKG
 4. STO-HKG

Screenshot20170831 06 SK.png
 
Toppen