Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien T/R, Cathay Pacific, från 3.350 SEK inkl. skatter

RobRoy

Medlem
OT: Jeg opdager at jeg kun har ca. 1 times transit tid i HKG (flyver med Dragon Air fra HAN og videre med Qatar Airways til DOH, begge paa CX codeshare, alt på 1 billet). Det burde være 100 minutter men jeg opdager at Dragonair er 1/2 til 1 time forsinket hver dag paa deres aftenflyvning fra HAN. Jeg tror ikke på, at det kan nås..?? Skal man sikkerheds-checkes ved transits i HKG?

Du måste genom security.Jag har själv aldrig haft några problem med det. Det går väldigt smidigt. CX och KA har minimitid för connection på 50min. Har du en timme så borde du hinna utan att svettas.
 
  • Gilla
Reactions: pep

henrik l

Medlem
Det finns två transitsäkerhetskontroller. Om jag mins exakt rätt så finns en i "Y-förgreningen" och den andra ca 50 m före immigration. Jag själv har inte upplevt köer när jag har varit i transit, men har sett att det kan vara kö ibland. En gång kom jag från en av "Y-grenarna" och det var kö vid "Y-förgreningen", fortsatte till nästa där det inte var någon kö. Men det känns som lite risky business för dig.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-07-26

Tack för tipset, @DanielKif!

Priserna kan bli lägre om man bokar via resebyråer.
Köpa senast 2016-AUG-07.

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien T/R, Cathay Pacific, från 3.350 SEK inkl. skatter

STO/GOT-utavalda CX, KA destinationer i Asien
Flygbolag: Cathay Pacific (CX), Dragonair (KA)
Restyp: Tur och Retur
Kabinklass: Economy
Bokiningsklass: O
Fare basis: OPRO2MSE
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter från ca 970 SEK, totalt från ca 3.350 SEK inkl. skatter
  • Hong Kong: 2.400 SEK
  • Singapore, Kuala Lumpur, Kota Kinabalu, Penang, Phnom Penh, Siem Reap, Jakarta, Surabaya, Yangon: 2.600 SEK
  • Beijing, Changsha, Chengdu, Chongqing, Guangzhou, Guilin, Hangzhou, Kunming, Qingdao, Shanghai, Wuhan, Xiamen, Xi'an och andra CX, KA destinationer i Kina: 2.600 SEK
  • Fukuoka, Hiroshima, Nagoya, Osaka, Sapporo, Tokyo: 2.600 SEK
  • Busan, Seoul: 2.600 SEK
  • Bangkok, Phuket, Chiang Mai: 2.800 SEK
  • Manila, Clark: 3.280 SEK
  • Hanoi, Da Nang, Ho Chi Minh City: 3.320 SEK
  • Taipei, Kaohsiung: 3.680 SEK
  • Cebu, Denpasar: 4.800 SEK
Förköpskrav: 5 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 2 månader
Köpa senast: 2016-AUG-07
Gäller för utresa: mellan 2016-SEP-01 och 2017-JUN-30
Gäller för hemresa: --
Blackout:
  • mellan 2016-DEC-10 och 2016-DEC-31
  • mellan 2017-JUL-01 och 2017-AUG-17
Stopover: Nej
HIP Check: --
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm/Göteborg-(AB/BA/SK/KL/LH/LX/EW)-London/Manchester/Amsterdam/Düsseldorf/Paris/Rom/Milano/Frankfurt/Madrid/Zürich-(CX)-Hong Kong-(CX)-utavalda CX/KA destinationer i Asien

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Tillåtna routings till Hong Kong:
Kod:
 1. STO-KL-AMS-CX-HKG
 2. STO-SK-ZRH/ROM/PAR/MIL/MAN/LON/FRA/DUS/AMS-CX-HKG
 3. STO-EW/4U-DUS-CX-HKG
 4. STO-AB-DUS-CX-HKG
 5. STO-LH-FRA-CX-HKG
 6. STO-CX/BA-LON-CX-HKG
 7. STO-IB-MAD-CX-HKG
 8. STO-LX-ZRH-CX-HKG


Poängintjäning: (Uppdaterad: 2016-07-26)
Cathay Pacific/Dragonair O klass ger:
 
  • Gilla
Reactions: pep

AABack2ARN

Medlem
Bra pris men dålig intjäning. Intressant att just Finnair Plus ger lite poäng men i stort sett inget annat program...
 
Toppen