Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien T/R, Cathay Pacific, från 3.350 SEK inkl. skatter

Fubarish

Ny medlem
Hej.

Ny här.

Finns det någon ny/uppdaterad info om hur/vart man bokar till det här priset? Har provat en större resebyrå där priset var ca 5200 tot inkl skatter. Code share med qr via doha utan stop over i hong kong.

Planen är att resa ifrån arlanda 11/1-2016 till bangkok med stop over i hong kong 12/1-16/1. Sen hem igen ifrån bangkok 11/2-2016.

Eniro numret gick till cathays frakt avdelning på arlanda.

Tack på förhand//Fubarish
 
Last edited:

agehall

Medlem
Vad sa resebyrån du pratade med? Om de inte tycker det är bokningsbart så borde de kunna tala om varför.
 

Fubarish

Ny medlem
Vad sa resebyrån du pratade med? Om de inte tycker det är bokningsbart så borde de kunna tala om varför.

Tack för svar.

Det var det billigaste priset de kunde få fram på de datumen helt enkelt.

Jag lyckades luska fram numret till cathays bokning som tydligen sittter i danmark. Ska försöka nå de på måndag så får vi se vad de säger. Kan uppdatera här i tråden efteråt.

Är det någon här som har lyckats boka biljetter till det här priset?

//Fubarish
 

agehall

Medlem
Och exakt vilken rutt bad du dem boka? Jag är väldigt skeptisk mot resebyråer, för de brukar sälla kunna något, så troligen fick du fel fare på hemresan.
 

AABack2ARN

Medlem
På Expedia hittar jag L-klass till Bangkok för 4800SEK. Dock blir det betydligt dyrare så fort jag försöker få till ett stopover i Hong Kong.

Dessutom verkar det vara otroligt ont om L-klass platser på resor från Asien till Sverige. I synnerhet på sträckan BKK-HKG.

Grundpriset för LL1YSE mellan Stockholm och Bangkok verkar nu vara 3000SEK+skatter
 

Fubarish

Ny medlem
Och exakt vilken rutt bad du dem boka? Jag är väldigt skeptisk mot resebyråer, för de brukar sälla kunna något, så troligen fick du fel fare på hemresan.

Stockholm-bangkok ut 12/1 retur 11/2 utan stop over i hk. Är inte så bevandrad vad gäller routing osv. Kan det vara så att jag har missat någonting där?

//Fubarish
 

agehall

Medlem
Sitter inte vid datorn nu, men ja. Denna fare vill jag minnas kräver att man reser via HKG och det kollade de säker inte. Ska man nyttja dessa delas så ska man vara extremt specifik när man bokar.
 

mappe

Ny medlem
Ny jag också, dessa stopover, är det poängen man är ute efter, eller att få hänga i staden ett dygn, eller någon annan orsak varför man vill göra det? Frågan är väl egentligen, vad är en stopover?
 
Välkommen till BC!

Frågan är väl egentligen, vad är en stopover?
Ett stopp på väg till eller från destinationen som varar minst 24 timmar. Olika flygbiljetter har olika regler för stopovers, om de är tillåtna och i så fall i vilka städer. Ett stopp kortare än 24 timmar kallas ”transfer”. Förklaringar till andra fackord som förekommer på BC hittar du här: Vad betyder förkortningen? En flygresenärs A till Ö - BusinessClass.se

Ny jag också, dessa stopover, är det poängen man är ute efter, eller att få hänga i staden ett dygn, eller någon annan orsak varför man vill göra det?
Man får inga extra poäng för en stopover, man får precis lika många poäng om man flyger via samma stad utan stoppver. Den vanligaste anledningen till att man vill ha en stopover är nog att man får uppleva en stad till utan extra kostnad.
 

pep

Medlem
OT: Jeg opdager at jeg kun har ca. 1 times transit tid i HKG (flyver med Dragon Air fra HAN og videre med Qatar Airways til DOH, begge paa CX codeshare, alt på 1 billet). Det burde være 100 minutter men jeg opdager at Dragonair er 1/2 til 1 time forsinket hver dag paa deres aftenflyvning fra HAN. Jeg tror ikke på, at det kan nås..?? Skal man sikkerheds-checkes ved transits i HKG?
 
Toppen