Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien enkel, Cathay Pacific, från 2.650 SEK inkl. skatter

helgonet

Medlem
Bokade enkel till Hong Kong 25 juni med Qatar Airways. Hoppas på att min statusmatch med EBG hos Air Berlin trillar in innan dess, så kanske man hinner med ett loungebesök i Doha.
 
Bokade enkel till Hong Kong 25 juni med Qatar Airways. Hoppas på att min statusmatch med EBG hos Air Berlin trillar in innan dess, så kanske man hinner med ett loungebesök i Doha.

Jag statusmatchade * A till Air Berlin och fick det matchat på mindre än en veckas tid. Kortet fick jag hem 4 veckor senare. :)
 

FF#1

Medlem
Det verkar ju finnas en del alternativ som billiga resor enkel väg österut, men finns det några motsvarande som tar en hem?
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar ju finnas en del alternativ som billiga resor enkel väg österut, men finns det några motsvarande som tar en hem?
Åtminstone från Japan och från Kina är inte speciellt billigt. Möjligen från Thailand men THB har gått upp mot SEK ganska mycket.
 

FF#1

Medlem
Cathay dit och norwegian hem... nä skojade bara. Sitter och klurar på en budgetresa med lite lyx till en bekant. Ett vettigt alternativ kan ju var att bränna av några poäng för en envägs med nått lämpligt bolag som tillåter det, eller fortsätta varvet runt. Minns ju din tråd om billiga jorden runt resor. :)
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-10-01

Cathay Pacifics enkelbiljett till Asien.
Det går att ha gratis stopover i Bangkok/Taipei och priset är lägre om man åker till annan slutdestination men ha stopover i dessa städer än att ha Bangkok/Taipei som slutdestination.
Routing via Doha blir ca 1.300 SEK dyrare i baspriset än routing via London.

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien enkel, Cathay Pacific, från 2.650 SEK inkl. skatter

STO/GOT-utavalda CX destinationer i Asien enkel
Flygbolag: Cathay Pacific (CX)
Kabinklass: Economy
Bokiningsklass: L
Fare basis: LLOWSE
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 1.000 SEK och uppåt. Totalt från ca 2.650 SEK inkl. skatter
  • Singapore, Kuala Lumpur, Jakarta, Surabaya, Phnom Penh, Siem Reap, Yangon: 1.650 SEK
  • Osaka, Tokyo, Nagoya, Fukuoka, Hiroshima, Sapporo, Seoul, Busan: 1.650 SEK
  • Cathay Pacific & Dragonair destinationer i Kina: 1.650 SEK
  • Bangkok, Phuket, Chiang Mai: 1.800 SEK
  • Hanoi, Ho Chi Minh City: 2.100 SEK
  • Taipei, Kaohsiung, Manila: 2.400 SEK
  • Denpasar: 3.150 SEK
Min/Max stay: -- / 12 månader
Förköpskrav: --
Köpa senast: 2015-DEC-31
Gäller för utresa: under följande perioder:
  • mellan 2015-AUG-18 och 2015-DEC-09
  • mellan 2016-JAN-01 och 2016-JUN-30
  • mellan 2016-AUG-18 och 2016-DEC-16
Stopover:
  • Upp till 2 stopover är tillåtna i Hong Kong. Det kostar 850 SEK per stop.
  • Upp till 2 fria stopover är tillåtna i Bangkok.
  • Upp till 2 fria stopover är tillåtna i Taipei.
  • Upp till 2 fria stopover är tillåtna i Kota Kinabalu.
HIP Check: Gäller ej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
No show charge: Ja, mot 1.000 SEK
Ändring: Ja, mot 500 SEK per gång
Routing: Stockholm/Göteborg-(CX:BA)-London-(CX)-Hong Kong-(CX)-utvalda CX destinationer i Asien


Prisexempel:

Stockholm-London-Hong Kong-Taipei (stopover)-Tokyo

Screenshot20151001_01.png

Stockholm-London-Hong Kong-Bangkok (stopover)-Singapore

Screenshot20151001_02.png

 
Toppen