Senaste nytt

[Economy class] Stockholm-Aten enkel, Aegean Airlines, 500 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Dr. Miles postade ju Aegean's regler ovan, så det råder väl inga som helst tveksamheter om vad som gäller här tycker jag. Det var därför jag blev lite fundersam när du drog in Swiss i diskussionen, som är ungefär lika relevant som att dra in Qantas i denna tråd...

Efter läst genom detta besvarar Doktorn och JonasC på frågan. Jag tog med LX då jämförelsen med BA som inte tillåter redan låg med. Så svaret är tydligt JA till en väska på 23kg som Star Gold på detta pris. Sen handlar det att hitta plats..
 

MartinH

Medlem
Jag kan bekräfta att Star Alliance Gold ger ett gratis incheckat bagage på Aegean, på dessa "hand luggage only" biljetter alltså.
 

Swisser

Medlem
Bra MartinH,
Du har räddat dagen och gett mig det svaret jag har sökt. Det är mycket positvt att ett fritt bagage tillåts!
 

Jonas C

Medlem
Till min vetskap har A3, BA, och LX alla "hand luggage only" fares. Frågan var väl om i detta fall A3 tillåter statusmedlemmar att checka in en väska gratis, och det verkar inte finnas ett tydligt svar? Med BA är svaret Nej, och med LX svaret Ja om jag uppfattade rätt.

Swiss? Det här är väl Aegean..? Eller jämnställer du dessa två? ;)

Flög på en Geneva Light fare med SWISS för två månader sedan, och där stod det tydligt att HON/SEN/FTL och Star Gold kan ta med en väska gratis.
 

Alx

Medlem
Vi kan nog utesluta vad BA har för regler eftersom hur de gör är helt irrelevanta när de inte ens tillhör Star Alliance.

2/2 *A flygbolag tillåter med andra ord 1 fritt bagage för *G pax även på hand luggage only fares. Snyggt Star Alliance/Swiss/Aegean!
 
Toppen