Senaste nytt

[Economy Class] Paris - Lima - London TAM fr. 2000 SEK

Mycket bra!

Air Canada Aeroplan + 16.000p = United Airlines EWR-Anchorage T/R i ekonomiklass :cool: Resan är lika lång som ARN-EWR :)

Du får alltså två long haul för priset av 2.000SEK.

När jag kollar EWR-ANC får jag upp priset 25.000 + 25$ för ToR? :)
Hur som helst, detta är ett riktigt trevligt pris.

Hade inte behövt stanna så länge i Lima dock men det verkade vara ett krav.
Aeroplan fick en ny kund också. ;)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
När jag kollar EWR-ANC får jag upp priset 25.000 + 25$ för ToR? :)
Hur som helst, detta är ett riktigt trevligt pris.

Hade inte behövt stanna så länge i Lima dock men det verkade vara ett krav.
Aeroplan fick en ny kund också.. ;-)

Nu ser jag... De har en annorlunda uppdelning.. Alaska, Kanada & USA är inom samma zon, men de gör skillnad på LH & SH. NYC-Alaska är således LH (25k) medan t.ex Seattle-Alaska räknas som SH, trots att det rör sig om samma zon. Logiskt, men ovanligt...

Som du skriver, ett mycket trevligt pris! :)
 
Mycket trevligt pris!

Hur mycket tid behöver man för att ta sig från Lima till Machu Piccu, uppför berget och tillbaka till Lima utan att åka helikopter eller för den delen att stressa ihjäl sig?

Behöver man visum för Peru?


Tack!
 

Magino

Medlem
Mycket trevligt pris!

Hur mycket tid behöver man för att ta sig från Lima till Machu Piccu, uppför berget och tillbaka till Lima utan att åka helikopter eller för den delen att stressa ihjäl sig?

Behöver man visum för Peru?


Tack!

Om du har svenskt pass behöver du inte skaffa något visum i förväg.
Att ta dig till Machu Piccu gör du bäst med tåg utanför Cuzco och denna utflykt går att göra över en dag. Från Lima till Cuzco går det snabbast att flyga och flyget tar inte mer än en timme enkel väg. Tänk dock på att flygplatsen i Cuzco ligger högt uppe i bergen och är väldigt väderberoende. Det är inte alltid som flygplanen kan landa där. Ju senare på dagen du flyger desto större risk är det för förseningar och inställda flyg. Sen finns alltid risk för at ni ska bli höjdsjuka då Cuzco ligger 3400 möh, så var beredda på det.
Jag skulle rekommendera några nätter där borta.
 

ZZZebra

Medlem
Är intresserad av den här dealen, men hittar inga datum med billiga biljetter. Vill ner till Lima ca en vecka under maj/juni alt mitten av augusti. Någon som har något bra sätt att hitta tillgängliga datum?
 
Toppen