[Economy class] Oslo-New York T/R, United&JV, 4.350 SEK inkl.skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 21 September 2012.

1. 100% EuroBonus poäng på United flygningar.

[Economy class] Oslo-New York T/R, United&JV, 4.350 SEK inkl.skatter

OSL-EWR T/R
    Flygbolag: United(UA)
    Kabinklass: Economy
    Bokningsklass: K
    Fare basis: KLNNZNOW
    Pris:
    • Oslo: 1.395 NOK + skatter ca 2.385 NOK, totalt ca 4.350 SEK inkl. skatter
    • Bergen/Stavanger/Kristiansand: 1.595 NOK + skatter
    • Trondheim/Ålesund: 1.795 NOK + skatter
      (Skatter&bränsletillägg blir dyrare om ni väljer att flyga många sträckor.)
    Förköpskrav: 7 dagar
    Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
    Köpa senast: 2012-OCT-01
    Gäller för utresa:
    • 2012-SEP-20 och 2012-DEC-18
    • 2012-DEC-24 och 2013-JAN-01
    • 2013-JAN-05 och 2013-MAR-21
    • 2013-APR-08 och 2013-APR-30
    Tillåtna flightnummer på flygning över Atlanten: Går ej att välja SAS flygning
    • UA opererad flight
    • UA flight opererad av AC
    • UA flight opererad av LH
    • UA flight opererad av LX
    • UA flight opererad av OS
    • UA flight opererad av SN
    • UA flight opererad av UA
    • UA flight opererad av VO
    Stopover: Nej
    Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Nej
    Routing: Oslo-(UA)-Newark

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Andra tillåtna routing:
    Kod:
     1. OSL-(UA/SK)-ZRH/STR/PAR/MUC/MAN/LON/HAM/GVA/FRA/EDI/DUB/BRU/BHX/BER/AMS/ABZ-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     2. OSL-(UA/LH)-MUC/HAM/FRA/DUS/BER-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     3. OSL-(UA/SN)-BRU-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     4. OSL-(UA/SK/KF)-STO/OSL/CPH-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     5. OSL-(UA/LX)-ZRH/EAP-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     6. OSL-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     7. OSL-(UA/OS)-VIE-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     8. OSL-(UA)-YTO/YOW/YMQ/WAS/PHL/NYC/EWR/DTT/CLT/BOS-(UA/LH/AC)-NYC
     9. OSL-(UA/SK)-ZRH/STR/PAR/MUC/MAN/LON/HAM/GVA/FRA/EDI/DUB/BRU/BHX/BER/AMS/ABZ-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    10. OSL-(UA/LH)-MUC/HAM/FRA/DUS/BER-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    11. OSL-(UA/SN)-BRU-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    12. OSL-(UA/SK/KF)-STO/OSL/CPH-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    13. OSL-(UA/LX)-ZRH/EAP-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    14. OSL-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    15. OSL-(UA/OS)-VIE-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    16. OSL-(UA)-WAS/NYC/EWR-(UA/LH/AC)-NYC
    17. OSL-(UA/SK)-ZRH/STR/PAR/MUC/MAN/LON/HAM/GVA/FRA/EDI/DUB/BRU/BHX/BER/AMS/ABZ-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    18. OSL-(UA/LH)-MUC/HAM/FRA/DUS/BER-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    19. OSL-(UA/SN)-BRU-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    20. OSL-(UA/SK/KF)-STO/OSL/CPH-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    21. OSL-(UA/LX)-ZRH/EAP-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    22. OSL-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    23. OSL-(UA/OS)-VIE-(UA/SN/OS/LX/LH)-ZRH/ROM/PAR/MUC/MIL/MAN/MAD/LON/LIS/HAM/GVA/FRA/EDI/DUS/DUB/CPH/BRU/BHX/BER/BCN/AMS-(UA)-NYC
    24. OSL-(UA)-NYC
    Poängintjäning:
    United K klass ger:

Last edited: 28 September 2012
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bestäm dig, är det en bra deal eller en super deal? :)

1 person likes this.
  3. Kabinlass är Business, men Kabinklass är Economy. :eek:

1 person likes this.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahh. :) Sorry, jag såg inte att det var kabinlassen som var business. Jag är lite trött idag. Personligen tycker jag att kabinlass är mindre viktigt, så jag bryr mig mer om kabinklassen. :)

4 personer gillar detta.
  5. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Que ? Kabinlass ? Snackar vi kaniner i lasten eller ?

När jag ändå har grönsakshatten på (dvs nybörjarfråga): 5 byten i var riktning - och om jag tolkar "1an" i din lista korrekt så kan man hoppa runt rätt bra innan vilket ökar på miles med mera eller har jag fått det om bakfoten ?

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och i såfall vilken ger max med mil? :D
    Nåja, det kan man ju ta fram med gcmap, det får bli ett helgnöje

7. Ja, så länge din routing överstämmer med publicerade routings.
    Observera att byta i Europa betyder ofta extra skatter och bränsletillägg. Då är det kanske inte så förmånligt att ha extra flight(er), i alla fall i Europa.

Last edited: 28 September 2012
  8. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    arghh.. kom inte med nya såna där deals igen mitt i natten :) Hoppas inte att fru flapps ser detta :/.... känns som det blir en jul resa IGEN :rolleyes:

/flapps

1 person likes this.
  9. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur söker man för att få fram detta? Kostar ju 19.000 SEK när jag specar fram det...

En annan fråga.. vad är det värsta som kan hända om man hoppar av "sista biten"?
    Tex: NYC-FRA-OSL (men hoppar av vid FRA)

Last edited: 22 September 2012
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    19.000 för economy-biljetter? Kan det vara så att du sökt efter business?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!