EC 261/2004 claim

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Skyraider, 2 September 2015.

1. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skickade en EC 261/2004 claim till Austrian 11/8 (bad om svar inom 2 v). Har inte hört något ifrån dem än. Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig och när man behöver eskalera?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara för att du ber om svar inom en viss tid så behöver inte det betyda att motparten respekterar detta. Det är nog bara att vänta tills de svarar.

3. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är jag förstås medveten om. Därav också min fråga om hur lång tid det brukar ta för dem (en del företag är ju kända för att låta bli att svara tills det kommer en domstolskallelse exempelvis)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle get det iaf 2 månader innan jag ens funderade på att göra något annat.

5. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ett "case" med Austrian förra året och det tog två månader innan jag fick något svar överhuvudtaget, sedan tog det två månader till innan jag fick ersättning

Skyraider gillar detta.
  6. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Twitter funkade. Tog två dagar från att jag skrev till att ärendet var färdigbehandlat. Däremot hade de inte tittat på det innan jag twittrade.

jumbooze gillar detta.
  7. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Andra gången Austrian lägger i högsta växeln efter twittring.

FF#1 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!