EBS -> EBG, uppdateras bokningar automatiskt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av crazy voyager, 26 Juli 2015.

  1. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Jag har nu (äntligen!) lyckats flyga ihop ett EBG. Jag har inte fått kortet än men hemsidan har nu uppdaterat sig till EBG, däremot noterar jag att mina bokningar som redan är i systemet fortfarande är listade med EBS. Jag kan inte heller gratis boka plats i mina gamla bokningar.

    Kommer detta ändras automatiskt eller måste jag prata med kundtjänst? Undrar även om någon vet ifall en befintlig bokning med Lufthansa kommer uppdateras av sig själv eller om jag ska kontakta även lufthansa och be dom ändra manuellt.
     
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan själv ändra den på Lufthansas hemsida.
     
  3. JohnnyWilde

    JohnnyWilde Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Allt bokat innan status ändring ligger som den status du hade innan.
    Sjukt förnedrande då jag stod som EBB på ett BP bokat innan jag bestämde mig för guld i *A.
     
  4. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Den verkar inte vilja spara bara, jag ändrar det men sen så när jag sparat står det fortfarande EBS. Kanske får ge det lite tid att uppdatera. Den resan är oavsett ingen brådska för det är i november men jag flyger om några dagar med SAS och det vore rätt skönt att få sina nya fördelar från start. Risken är dock att jag inte har kortet då heller. Jag antar att det inte finns något man kan skriva ut eller liknande för att visa att man har ny status men inte fått kortet än?
     
  5. rstenelo

    rstenelo Guest

    Du borde ha ditt nya kort i SAS appen :)
     
  6. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Det har jag ju förstås, det räcker om man visar appen och kan visa att det är samma nummer?
     
  7. Jonatan Rosdahl

    Jonatan Rosdahl Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade samma problem. Som ovan nämnde så har du ju appen.

    Men jag ringde kundservice så ändrade de mina gamla bokningar så att jag stod som guld även på dessa. Funkade fint att boka plats mm. sen.
     
  8. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Jag tjattade med kundtjänst nu men dom har ett "tekniskt fel" så han bad mig återkomma imorgon. Vi får väl se hur det går med det. Bokningen med lufthansa gick åtminstone att uppdatera nu.
     
  9. HCW

    HCW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan alltid också maila guldsupporten, Gold.se@sas.se, för snabb hjälp. Brukar vara snabb hjälp, men det märks kansake att det är semestertider även där nu. Korta enkla frågor brukar kunna gå på direkten normalt men tar nu lite mera tid.
     
  10. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Hur har jag lyckats med det? Nog att jag ibland skriver på svengelska men den där var ny...

    Just ja jag har tillgång till den nu också ja, det har jag ju inte haft innan. Jag får försöka igen imorgon och då pröva den vägen också om det behövs.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×