Senaste nytt

EBG status till Amex Elite extrakort?

JimLov

Medlem
Då får vi nog köra en annan setup.
Eller vi kan köra Elite men jag fortsätter registrera på mitt EBG för att behålla min status.
Poängen är trevliga, och poängresor gör att vi unnar oss att komma iväg på privata resor lite oftare, men det är statusen som är det intressanta. Jag uppskattar de perks som är knutna till det.

@olo&Wendestam: Jag har inte flugit ihop så många poäng utan mitt EBG har tillkommit på flights.
Har skramlat ihop dryga 33000 poäng men har 54 flights.
Många resor till HEL och OSL har det blivit.
 
Då får vi nog köra en annan setup.
Eller vi kan köra Elite men jag fortsätter registrera på mitt EBG för att behålla min status...

Extra poängen ni tjänar på kortköp är oberoende av hur du reggar dina resor. Det du pratade om egentligen var att sätta upp ett familjekonto.
Om hon är mottagare och du flyger flyttas dina poäng till hennes EB konto.
Dock omvandlas de till extrapoäng hos mottagaren och räknas då inte till status för hen
 

olo

Medlem
Jag har inte flugit ihop så många poäng utan mitt EBG har tillkommit på flights.
Har skramlat ihop dryga 33000 poäng men har 54 flights.
Många resor till HEL och OSL har det blivit.
Fundera på om du kan öka poängintjäningen på dessa? Går det att flyga Plus ibland? Går det att köra OptionTown och få 1000p/flight? Går det att ibland flyga via CPH eller motsvarande? Eftersom du har EBG får du 25%-bonus på SAS-flighter, vilket brukar göra det än mer lönsamt att kvalificera sig på flighter istället för på poäng.
 

JimLov

Medlem
Ja, jag flyger plus lite då och då.
Det är oftast rätt snabba ryck och OT brukar ha en viss ledtid innan man vet, eller hur?
Det är så gott som alltid dagsturer och därför är det inte så lätt att få ihop vardag med flygningar som inkluderar mellanlandningar. :/
Men det är bra tips och jag ska verkligen försöka börja tänka mer på poängen. :)
 

agehall

Medlem
Det är oftast rätt snabba ryck och OT brukar ha en viss ledtid innan man vet, eller hur?

OT meddelas Xh före avgång. Så anledningen till att det blir ledtid för många är att de bokar tidigt och signar upp för OT direkt. Så länge du har mer än 24h varsel så borde det gå att köra OT tycker jag. (Eller vad har OT för cutoff?)
 
OT meddelas Xh före avgång. Så anledningen till att det blir ledtid för många är att de bokar tidigt och signar upp för OT direkt. Så länge du har mer än 24h varsel så borde det gå att köra OT tycker jag. (Eller vad har OT för cutoff?)

Man måste göra OT uppgradering minst 24 h innan avgång om jag minns rätt..
 
Toppen