Senaste nytt

EBG-status på Lufthansa

AABack2ARN

Medlem
Det verkar ju helt absurt att det skall bli olika mellan sträckorna på samma bolag på samma biljett. En förklaring skulle förvisso kunna vara att i Skandinavien är det väl SAS som hanterar Lufthansa-incheckningen. (Om du nu är så fortfarande?)
 

Flood

Medlem
Det verkar ju helt absurt att det skall bli olika mellan sträckorna på samma bolag på samma biljett. En förklaring skulle förvisso kunna vara att i Skandinavien är det väl SAS som hanterar Lufthansa-incheckningen. (Om du nu är så fortfarande?)

Jo, jag blev lite förvånad eftersom det var på lufthansa.com som jag checkade in. Iofs kan det ju ligga andra system i bakgrunden, så att det blir olika på olika segment.
 

DrKlas

Medlem
Checkade just in för morgondagens flygning med Lufthansa till München och tillbaka. SK*G på vägen dit och SK*S på vägen hem.

För mig blir alltid första benet rätt och andra benet fel när resan startar i Göteborg. Annars funkar det.
 

Gotlander

Medlem
Checkade precis in för morgondagens resa via München, fick SK*G på första boardingpasset och SK*B på det andra. Ringde in till SAS eftersom det var hos dem jag checkade in. Men i deras system syns det bara EBG rakt igenom....
 

mha321

Medlem
För övrigt inte bara när man startar på SAS - hade samma effekt när jag checkade in på MAD-MUC-ARN i söndags. SK*G på första boardingkortet, SK*B på det andra. Det stod rätt i systemen enligt agenten, men gick inte att skriva ut boardingkort med det på.

Uppenbarligen var det rätt i systemet, för jag kom in i Senator-loungen i MUC med ett boardingkort som det stod SK*B på - utan att behöva hala fram det faktiska kortet.
 
Sas sköter incheckningen åt lufthansa på Arlanda. Där är problemet för HON statusen att har du inte lagt till den när du bokar så kommer inte SAS system känna igen statusen och ge HON Circle LH G prefix istället....

Fick de förklarat för mig under förra helgen..
 
Toppen