Senaste nytt

EBG bagagetaggen?

vicce

Medlem
Jag har mina taggar inuti bagaget. 1. för att jag inte har ett behov av att 'flasha' 2. för att brickans adressfält inte är dolt utan kan läsas av alla och envar. Det vore bättre om adresssidan kunde döljas.
För övrigt har SAS inte haft en anständig bagagetag på år och dagar, så för min del blir det taggar från SWISS, LH eller Swissport. Varför SAS försitter tillfället att få gratisreklam övergår mitt förstånd.

Du har faktiskt en bra poäng med att ha adressfältet dolt. Man kanske inte vill att alla ska veta att man är ute och reser och att huset står tomt.. Fanns förr på taggarna.
 

cikada

Medlem
Använder ALDRIG de "nya" EBG-taggarna där namn och adress kan läsas av alla och envar, klart olämpligt. Har dock kvar de gamla taggarna med läderrem med dold adress. Anser att EB borde återgå till dessa som dessutom såg mycket trevligare ut. Läderremmen är också mycket hållbarare än den nuvarande plast/gummi-remmen.
 

SK9269

Medlem
Tyvärr verkar den verkliga förklaringen till det här i många fall vara att visa alla andra resenärer runtomkring att Jag är EuroBonus Guld-medlem och därför en viktigare resenär än du! Ärligt talat så verkar det ofta vara förklaringen till att de hänger EBG-brickan på handbagaget :) ... På incheckat bagage gör de däremot ingen nytta eftersom de ändå sliter av den i den hårda behandlingen av bagaget.

Själv hade jag under lång tid inte EBG-brickan på mitt handbagage, min datorväska. Jag gillade inte att vara en av de som skyltar tydligt för andra att jag är EBG-medlem eller känner behov av att visa det. Det skäl som finns till att jag nu ändå har en är att om möjligt slippa bli bortprioriterad bland de som få åka med på restplatserna i nästa flyg om mitt flyg ställs in trots att jag har haft EBG sedan länge. Varför jag inte finns med i deras listor vid såna tillfällen vet jag inte men sist det här hände, vilket är längesen nu som tur är, så kom jag till slut med på den näst sista platsen som blev över sedan alla EBG och EBS redan släppts på och slapp därmed sitta ytterligare 1-2 timmar på Arlanda en fredag kväll istället för att komma hem och äta middag tillsammans med min fru som jag mycket hellre gör om jag får välja.
 

tourist

Medlem
Ni som ogillar det öppna adressfältet: Jag håller med, men jag fyller aldrig i någon adress vare sig de raderna syns eller är dolda. Det räcker så bra med mitt namn och mobilnummer, om min resväska kommer på avvägar får jag ju i alla fall ange till vilken adress jag vill ha den. Om min kabinväska kommer på avvägar får jag så stora problem att tjuvrisken kommer i skymundan...

(Mina guldtaggar sitter på handbagaget så att andra ska snegla på mig som jag sneglar på dem ;), och jag hoppas att BC-taggen snart gör dem sällskap!)
 
För att alla vi EBG är en enda stor familj och att det är viktigt med grupptillhörighet? :p
Instämmer helt rob74, men jag har inga uppgifter på brickan. Jag har ett antal visit kort på väskan insidan på olika fickor.

Ofta har jag "övervigt" på min bagage så blir snabbare hantering när jag lämnar bagaget in till check-in utan behöver påminna att är EBG.
 
Last edited:

rlager

Medlem
Blev EBG i somras men har inte fått någon EBG bagagetag. Någon som vet om de brukar komma med automatik eller om man bör ringa till SAS och be om en?

EDIT: Hittade nu en länk i annan tråd här på forumet och fann sidan där man kan beställa taggarna.
 
Last edited:

vicce

Medlem
Blev EBG i somras men har inte fått någon EBG bagagetag. Någon som vet om de brukar komma med automatik eller om man bör ringa till SAS och be om en?

EDIT: Hittade nu en länk i annan tråd här på forumet och fann sidan där man kan beställa taggarna.

De brukar komma med automatik med ditt EBG kort... Men om du hittat en sida där de går att beställa så är ju det bra :)

Ni som ogillar det öppna adressfältet: Jag håller med, men jag fyller aldrig i någon adress vare sig de raderna syns eller är dolda. Det räcker så bra med mitt namn och mobilnummer, om min resväska kommer på avvägar får jag ju i alla fall ange till vilken adress jag vill ha den. Om min kabinväska kommer på avvägar får jag så stora problem att tjuvrisken kommer i skymundan...

(Mina guldtaggar sitter på handbagaget så att andra ska snegla på mig som jag sneglar på dem ;), och jag hoppas att BC-taggen snart gör dem sällskap!)

Många (inte alla) finns ju med på exempelvis hi**a.se och där står ju adressen? Visst, är du i Venezuela så kanske inte någon gör sig besväret, men med mobilnumret går ju att "spåra" vad du har för adress också.
 

agehall

Medlem
Det verkar otroligt omständigt att kolla på bagagetaggar för att få den informationen. Själv skulle jag bara kika runt på FB eller något annat socialt media där folk postar allt för mycket personlig info utan att tänka sig för.
 

trskial

Medlem
Jag är EBS och en god vän till mig är EBD och han har två bagagetaggar för EBG. Han erbjöd mig att ta emot dessa. Det jag undrar är då självklart.

Om jag fäster dessa två taggar på min och sambon´s bagage, blir det nån skillnad vid ankomst? Att våra bagage kommer bland de första eller kommer våra bagage slumpmässigt ändå?

Jag vill gärna ha dessa taggar om fördelen är att man får sina väskor bland de första vid bagagebandet. Som jag förstår det av honom så får ens bagage prioritet.
 
Toppen