Senaste nytt

EBD: SAS Meet and Greet i København 21. maj 2015 – D'Angleterre

Agö

Medlem
Sammanfattning av den förträffliga livebevakningen som @jumbooze stod för under M&G i Köpenhamn:

1. Till hösten kommer ny it-plattform mobil & webb

- Efterlängtat. Detta behövs verkligen.

2. Crew kommer få ipad för att förbättra recognition

- Låter i teorin bra. Sedan räcker det ju inte med en iPad, ytterst är det den mänskliga faktorn. Frågan är ju också om detta möjliggör att de kan se EBD eller om vi får vänta på det.

3. Valutabankkort kommer med 11 valutor och ger intjäning av eb

- Vad innebär egentligen detta? Vad är ett valutabankkort? Vad är fördelarna med ett sådant kort kontra ett vanligt kreditkort?

4. Big discount på award resor kommer i sommar. Det ska släppas typ 50% awards som först erbjuds EBP sen EBD dag 2 osv

- Låter bra. Hoppas att det gäller även för affärsklass.

5. De ska lansera shoppingapp med google maps för att visa var du kan handla på stan och tjäna poäng

- Det går nog dessvärre snabbt. Det är ju inte särskilt många brick & mortar-butiker som ger EB-poäng, i vart fall inte i Köpenhamn.

6. De nämnde även NFC ihop med valutakort i ApplePay liknande stil

- Nu blev det för tekniskt för mig. Är detta något användbart?
 
Angående 5) så nævnte den gode Eivind Roald at der skulle være mere end 250 steder. Hvordan det lige hænger sammen forstod jeg dog ikke.
 

RickardG

Medlem
Det verkar vara ett mycket intressant kort (dock beroende vilken växlingsavgift det är).
Hårt slag mot Forex.....
Jag förstår inte fördelarna. När jag "sätter in" pengar på kortet i olika valutor så sker en växling till en viss kurs, i värsta fall med ett påslag. Det är samma sak som för alla andra kort, bara det att du växlar i förväg. Dessutom ger du bort dina pengar i förväg och inte i efterskott. Eller har jag missat något fundamentalt här?
 
Toppen