EBD konton som "försvinner"

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 7 Mars 2016.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med hänvisning till en annan tråd i ett annat forum, där en viss medlem påstod sig tidigare ha haft ett SAS Diamond konto som av outgrundlig anledning "försvunnit", så väcktes en del nyfikenhet hos mig. Kan ett EuroBonus konto bara försvinna helt utan anledning? Det låter väldigt tokigt att medlemmar kan bli av med sina konton, såvida inte missbruk har skett eller möjligtvis lång inaktivitet. Har någon annan råkat ut för detta?

Last edited: 7 Mars 2016
    Jakob Österberg gillar detta.
  2. 463829

463829 Medlem

Du nämner det själv, missbruk.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något annat skäl kan väl inte finnas?

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte förringa SAS IT-talanger här inte... ;)

Gus, Rebel, Peter Hagander och 2 andra gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Word! Men det lär inte försvinna på så vis att man tappar EBD och får börja från EBB igen och arbeta sig uppåt igen enbart på grund av SK IT

011430121 gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har eller hade ett gammalt EBB konto från 2009 som jag inte längre kunde komma åt. Finns tydligen fortfarande registrerat i SAS databaser, men det gick inte att återskapa ett inlogg, förmodligen för att det var inaktivt i fem år. Öppnade ett nytt EuroBonus-konto 2014, dvs det jag använder nu. Men om man är Diamond så är man förmodligen mer aktiv på sitt konto, så det verkar ju lite konstigt att det bara kan försvinna då ;)

011430121 gillar detta.
  7. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rent spontant känns det som något inte stämmer här....

Dreamliner, Jakob Österberg och jonten gillar detta.
  8. Alexander P

Alexander P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste faktiskt förklara här:

Det började med att jag skulle ändra min profil, men istället för att ändra tog jag bort hela profilen för att fixa en ny profil på samma konto. Det gick visst inte och jag kontaktade SAS. Medans skapade jag ett helt nytt konto ifallatt och frågade därför om Silver. Jag ville inte framstå som dum och icketeknisk här på forumet och sa därför att profilen bara försvann. :oops:Nu har jag äntligen återfått min EBD status.

Bifogade filer:

JimmyH gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!