Senaste nytt

E-Z Pass - någon som skaffat eget?

agehall

Medlem
Dom har slutat med transpondrar och det går på nummerplåten - kollegan har rätt
Har du föresten någon mer information om det? Försökte hitta det men allt jag hittade var sidor som pratar om EZ-pass och inget som antyder att det numera går på nummerplåten här uppe.
 

Homer

Medlem
Har du föresten någon mer information om det? Försökte hitta det men allt jag hittade var sidor som pratar om EZ-pass och inget som antyder att det numera går på nummerplåten här uppe.


Om det stämmer så lär det inte vara avgiftsfritt utan då har de väl hittat på något annat sätt att tjäna pengar
 

agehall

Medlem
Jag har inget problem med att betala en mindre avgift per dag för tjänsten. Men jag vill inte åka på en enorm avgift per station.

Vi försökte köpa och använda ett eget EZ-pass, men det visade sig att det troligen krävde registrering minst 24h före det att man använder det (vilket kvinnan som sålde det hävdade inte behövdes!) så det blir lite spännande att se vad som kommer på räkningen.
 

ARN-MIA

Medlem
Många orter har slutat att läsa transpondrar, och jag tror att det är Orlando som har kvar det utav de jag vet. Kör med båda så läser den transpondern och därefter nummerplåt.
 

igelkotten

Medlem
Angående Florida, som använder Sunshine Pass, så är det korrekt att ingen transponder behövs.

Källa: Rental Cars
How does it work? Cameras take a photo of the rental car's license plate as it goes through the toll lane and sends a bill for the tolls to the rental company's tolling program vendor. The vendor collects the toll plus applicable service fees from the customer's credit card, and pays the toll to the road agency. The service fees are retained by the vendor, not the toll road.
 

Homer

Medlem
Angående Florida, som använder Sunshine Pass, så är det korrekt att ingen transponder behövs.

Källa: Rental Cars


Jomen räkningen skickas ju till hyrbilsfirman som precis som det står i texten kommer att lägga på en service fee

Längre ned på sidan du länkat till, för t.ex Dollar/Thrifty/Fox
a $15.00 administrative fee + toll is assessed for each infraction


Om man själv kan betala online innan räkningen går till hyrbilsfirman är det naturligtvis
en annan sak
 

igelkotten

Medlem
Längre ned på sidan du länkat till, för t.ex Dollar/Thrifty/Fox
a $15.00 administrative fee + toll is assessed for each infraction

Jag svarade mest med anledning av det ARN-MIA skrev innan. Men det du citerar gäller om man väljer att inte inkludera toll service på bilhyran. Dvs om man väljer opt out. I den spalten där ditt citat kommer från står det också "Customers are clearly notified of the potential of the $15.00 Admin fee when they decline."

Jag har aldrig medvetet behövt välja ja eller nej när jag hyrt bil i Florida/Södern, och det har då oftast enbart debiterats enligt "normala" taxan (dvs daglig avgift + toll) eller i många fall bara toll (utan den dagliga avgiften, märkligt nog).
 
Toppen