Senaste nytt

E-Z Pass - någon som skaffat eget?

agehall

Medlem
örde på vissa vägar där när jag redan svängt av stod SUNPASS $xx.
SUNPASS är inte samma sak som EZ-pass. Det finns långa diskussioner på FlyerTalk om hur det där funkar när de läser av nummerplåten istället.

Jag snackade precis med Alamo och de var inte hjälpsamma med att luska ut vilken zip-kod bilen hade. Snubben jag snackade med var arrogant och lite av ett rövhål och jag måste säga att jag är lite sugen på att bara spärra kreditkortet. Vad är det värsta som kan hända om jag gör så?
Jag är rätt säker på att det inte räcker med zip-code för bilen. Tror du behöver ha ett US-baserat kreditkort också och troligen lite andra uppgifter du inte har.

Dessutom så står det troligen i kontraktet att om du drar på dig kostnader som du inte betalar så har Alamo rätt att debitera dig dessa och det är ju precis vad du har gjort. Att i detta läge spärra kortet är ganska bedrägligt.

Jag vet inte riktigt vad som kan hända, men i värsta fall står väl polisen och väntar på dig nästa gång du åker till USA pga obetalda skulder.
 
Jag snackade precis med Alamo och de var inte hjälpsamma med att luska ut vilken zip-kod bilen hade. Snubben jag snackade med var arrogant och lite av ett rövhål och jag måste säga att jag är lite sugen på att bara spärra kreditkortet. Vad är det värsta som kan hända om jag gör så?
Att de jagar dig för att få betalt. Men med tanke på att det säkerligen är ett litet belopp i sammanhanget så lär de väl inte jaga ihjäl sig. Och du kan ju alltid ångra dig och betala senare om de tjafsar för mkt. Men du åkte aldrig på någon deposition när du hyrde eller?
 

agehall

Medlem
Men med tanke på att det säkerligen är ett litet belopp i sammanhanget så lär de väl inte jaga ihjäl sig.
Det ursprungliga beloppet är säkert några USD. Men sedan tillkommer lite administrativa avgifter och ränta på det om man inte betalar. Det kan göra att en väldigt liten skuld snabbt blir ganska stor.
 
Det ursprungliga beloppet är säkert några USD. Men sedan tillkommer lite administrativa avgifter och ränta på det om man inte betalar. Det kan göra att en väldigt liten skuld snabbt blir ganska stor.
Ja. I Virginia är det ett privat bolag som driver in avgifterna och har du råkat köra i en E-Z passfil bör det kosta knappt en USD, men om man inte har ett E-Z pass tillkommer en administrativ avgift i storleksordningen 12-13 USD. Betalar man inte det inom 30 dagar tillkommer en avgift om 100 USD. Så fick jag det förklarat för mig av några bekanta.
 

Homer

Medlem
Jag brukar alltid välja att betala manuellt men nu sist i Miami så var tullbåsen borta och jag var lite osäker på jag skulle göra. Körde på vissa vägar där när jag redan svängt av stod SUNPASS $xx. I alla fall berättade Aviskillen när jag lämnade tillbaka bilen att det spelade ingen roll om jag aktiverade dosan i bilen eller inte, den tog i sådant fall bara reg# istället. När fakturan sedan kom så stod det som följande

Bill Number: T416779XX
Total Toll Amount: $14.76
eToll Convenience Fee: $15.80 $3.95 per rental day, max $19.75 per rental month
Total Charges: $30.56

Ja, varje tull var sedan specad med olika belopp, men administrationsavgiften varje dag vad ju högre än själva tullbeloppet och inget jag dessvärre kunde komma undan.



Ska man bara köra i Florida kan man köpa ett Sunpass Mini för $4,95
Purchase a SunPass

Sales Locations

Transpondern har prioritet men har man ingen eller den är avslagen fotas nummerplåten,
så är det naturligtvis inte bara i Florida.
 

agehall

Medlem
Igår när jag hämtat ut en bil hos Avis på ORD så upptäckte jag, precis i tid för att inte åka igenom en EZ-pass toll att vi inte fått något EZ-pass i bilen!

Min kollega hävdade att det inte behövs utan att Avis skulle skicka mig en faktura på kostnaden men jag var inte så säker. Vi försökte ringa Avis för att dubbelkolla hur det skulle fungera men fick ganska vaga besked. Därför blev det till att köpa ett eget EZ-pass igår.

Företag: Avis
Ort: Chicago O'hare

ping @Onelifetolive - fick du ett EZ-pass i bilen!?
 

ARN-MIA

Medlem
Igår när jag hämtat ut en bil hos Avis på ORD så upptäckte jag, precis i tid för att inte åka igenom en EZ-pass toll att vi inte fått något EZ-pass i bilen!

Min kollega hävdade att det inte behövs utan att Avis skulle skicka mig en faktura på kostnaden men jag var inte så säker. Vi försökte ringa Avis för att dubbelkolla hur det skulle fungera men fick ganska vaga besked. Därför blev det till att köpa ett eget EZ-pass igår.



ping @Onelifetolive - fick du ett EZ-pass i bilen!?
Dom har slutat med transpondrar och det går på nummerplåten - kollegan har rätt
 

agehall

Medlem
Dom har slutat med transpondrar och det går på nummerplåten - kollegan har rätt
Check! Det vore ju bra, för jag kommer att behöva köra i områden där det inte ens går att betala med cash.

Undrar dock hur det går om man har en egen transponder - kommer den att plockas ifall den fungerar och annars går det på nummerplåten?
 
Toppen