Senaste nytt

E-visum Kina?

Mimlan

Medlem
Vi har varit där och kommit tillbaka. Vi var i Beijing i 6 dagar. Åkte inte till något annat land, utan bara Beijing ToR med SAS från Sthlm via Köpenhamn. Allt funkade väldigt smidigt. Vi skickade in våra uppgifter via formuläret och de svarade att allt såg okej ut och att vi skulle få brevet ca 1 v innan vi åkte. Vi fick visumet på två A4. Mina uppgifter och själva Visum-klisterlappen var på sida 1 och min mans namn och passuppgifter på sida 2 (utan någon visa-lapp eller stämplar, bara namn och siffror). Vi fick en kopia också som de tog vid inresa, och vid utresa tog de originalet.

Vad vi skulle ha gjort om det inte funkade? Tja, det behöver vi ju inte fundera över nu som tur är, allt gick bra och Beijing var fantastiskt! :) (Min första asienresa faktiskt! Över förväntan!)
Vad tror du skulle ha hänt @agehall? Hade dom satt oss i arresten? Hade ju kunnat bli trist förstås...
 

Thornado

Medlem
Vad vi skulle ha gjort om det inte funkade? Tja, det behöver vi ju inte fundera över nu som tur är, allt gick bra och Beijing var fantastiskt! :) (Min första asienresa faktiskt! Över förväntan!)
Vad tror du skulle ha hänt @agehall? Hade dom satt oss i arresten? Hade ju kunnat bli trist förstås...

Det mest sannolika scenariot om man skulle försöka resa med ett visum som inte är giltigt vore att man inte fick checka in eller gå ombord på planet till Kina.
 

Anfield

Medlem
Hej !

fru Anfield hittade E-visum på nätet och berättade det för mig, nu kostar visum bara 1300 sek och man slipper sända in Pass sa hon .
Tyckte det lät skumt och kollade här på forumet, hittade denna tråd E-visum är alls en bluff ?
 

Dr. Miles

Expert
Hej !

fru Anfield hittade E-visum på nätet och berättade det för mig, nu kostar visum bara 1300 sek och man slipper sända in Pass sa hon .
Tyckte det lät skumt och kollade här på forumet, hittade denna tråd E-visum är alls en bluff ?
Enda som är legitima är China Visa Application Service Center (CVASC)

Quick Access

Andra resebyrå eller någon firma kan ejbjuda visumtjänster åt sina kunder men Kina själv erbjuder inte något E-visum.
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Ni som inte tror på detta är felinformerade, detta visa tog vi i maj då vi åkte till Peking, det var enkelt och billigt. Det var inte vanligt så en kallade de på en supervisor i passkontrollen och denne bara nickade och visade tjänstemannen på datorn.

Så det är helt ok och fungerar perfekt
 

Dr. Miles

Expert
Det finns fortfarande ingen officiell info om kinesiskt e-visa varken på kinesiska eller på engelska, därför kan jag inte tro det tills någon kan ge mig en eller flera pålitliga källor om detta.
 

agehall

Medlem
Ursäkta att jag är skeptiskt, men bara för att det råkat fungera i enskilda fall så känns det inte tryggt.

Visa mig en officiell källa på det och jag kommer ändra åsikt direkt, men tills vidare tror jag inte ett smack på att detta är rätt och riktigt.
 
Toppen