E-passport på London Heathrow terminal 5

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Martin Björnström, 29 Mars 2012.

1. Jag måste höja hatten för dom nya e-passport portarna vid passkontrollen på LHR T5:
    UK Border Agency | Using e-passport gates

Det tog mig exakt 30 sekunder att gå igenom alltihopa!

Dessutom fungerade bagage, tull och den korta promenaden till London Underground förträffligt. Detta måste vara en av dom bästa terminalerna jag testat.

1 person likes this.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dom fungerade bra när jag passerade i januari, var dock en hel del kö där och många personer som inte hade dessa pass hamnade i den kön och det tog onödigt lång tid att komma igenom tack vare detta. De kanske har fixat till sina rutiner nu lite bättre.

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag gillar också den automatiska passkontrollen. Går för det mesta väldigt fort om det nu inte hamnar en massa struliga människor före som inte har någon aning om vad de ska göra.

Finns också i bl.a. terminal 1 som de flesta Star Alliance bolag använder.

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Japp dom är räddningen nu när Iris är på väg att fasas ut. :(

5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill även höja hatten för samma maskiner i T3 också! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!