Dyrt att ta med Infant på US Airways Award bokningar

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Martin Björnström, 10 Maj 2012.

1. Jag gjorde precis klart en bokning ARN-BKK-SYD med US Airways poäng. Flyger Thai F hela vägen och får chansen att testa deras nya A380.

Men när allt var klart ville dom ha 1355kr i skatter per person plus 16971kr för vår dotter (infant)!!
    Kan det verkligen vara korrekt? Dom har dubbelkollat alla siffror säger dom.

2. US Airways räknar först hur mycket din routing i din kabinklass skulle kosta som en betald biljett.
    Sedan räknar de 10% av vuxenbiljett som infantpris + skatter.

Det finns ingen THAI First pris mellan Stockholm-Sydney t/r i First class, men det finns mellan Tyskland-Australien t/r i First class.
    Enligt det, skulle din First class biljett mellan Frankfurt-Bangkok-Sydney-Bangkok(stopover)-Munchen kosta 5.445 EUR + skatter 630 EUR.
    Det bör rimligtvis skulle kosta 544,50 EUR + skatter ca 62 EUR(för infant). Men ITA visar det dubbla. Alltså 1.089 EUR + ca 62 EUR.
    Om man räknar någon Business class biljett mellan Stockholm-Frankfurt//Munchen-Stockholm, infant skuule kosta ca 1.150 SEK.

(1.089 EUR + 63 EUR) = ca 10.300 SEK
    10.300 SEK + 1.150 SEK = 11.450 SEK

3. Jag har kollat på ITA med följande variabel.

Departing from: ARN
    fra tg bkk tg

Destination: SYD
    tg bkk tg muc

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får skicka dottern i Y!

Skämt åsido, det där blir hiskligt dyrt ju. Man kan ju förstå att de vill ta betalt på något sätt för en infant, men 16k!? Det är ju löjligt.

5. Hej Martin

Du kan klicka på denna länk, då skickas du till THAIs bokning med 1 vuxen och 1 infant mellan Frankfrurt och Sydney.
    Du väljer datumen och välj First class.
    Sidan visar tyvärr 1.063,42 EUR för en infant. :(

6. bmi Diamond Club tar inte betalt för infant varken med miles eller pengar. Man behöver att betala endast infants skatter.
    Jag betalade ca 70 GBP för min sons skatter mellan Sverige-Japan t/r när jag bokade vår resa till Japan med bmi miles.

7. Jag hittade ett tips på FlyerTalks US Airways forum.

8. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratar vi in-lap infant eller egen stol?

9. in-lap (utan egen stol)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår inte, är inte 10% av biljettpriset samma sak som 10% av biljettpriset? Vad missar jag?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!