Senaste nytt

Dyraste flygplatstågen finns i London och Stockholm

Dr. Miles

Expert
Om jag inte minns helt fel så kostade Arlanda Express runt 120-140 SEK när det invigdes i 1999.
Hur mycket kostar det nu? 280 SEK?
Även om det har varit lite inflation i Sverige men det har inte varit 100% inflation under 15-16 år.

Sedan kan man undra hur tåget kan vara miljövänligt när ca 70% av säten är tomma genomsnitt (enligt en artikel i 2011).
Stockholms Fria skrev:
Samtidigt som antalet flygresenärer till och från Arlanda ökar kraftigt, är Arlanda express långt ifrån fullbelagt – förra året gapade i genomsnitt sju av tio tågsäten tomma.
Riskkapitalbolag utnyttjar monopol | Stockholms Fria

När Upptåget började trafikera mellan Uppsala och Upplands Väsby kostade passeringsavgift 60 SEK, men idag kostar avgiften 85 SEK.
 

FirstKlas

Ny medlem
Heathrow express ar hur bra som helst, Paddington ar en kort taxi resa fran manga av Londons basta hotell. Skulle aldrig satta mig pa tunnelbanan for att spara nagra hundra spann...
 

RobHK

Medlem
Prissättningen på Arlanda Express har spårat ur, 530 kr för en T&R biljett. Har börjat fundera på att fråga någon främling om dom vill dela på 2 pers biljett som kostar 300kr.
 

Timotey

Medlem
Nyttjade Heathrow Express nyligen (tack @Jakob Österberg ) och hade inte så bra koll på det då jag alltid tagit tuben innan. Nu slumpade det sig så bra att vi bodde på Mercure vid Paddington och hade 100 steg från tåget.
 

agehall

Medlem
Fördelen med Heathrow/Arlanda express kontra kommunala alternativ, är att det finns plats för bagage och tåget blir inte proppfullt när man närmar sig city. Jag tycker faktiskt inte att något av dessa två är oöverkomligt dyra. Ska jag till/från resp stadskärna så kör jag gärna dessa alternativ.

Jag har bott på Hilton Paddington och då är det ju 50 snabba steg från tåg till hotell :)

Fast då fick du ju i gengäld bo på ett riktigt uselt Hilton imho.. Metropole kanske inte är det bästa Hilton jag sett heller, men nog föredrar jag detta framför Paddington alla dagar i veckan.
 

sembl

Medlem
För den som vill spara lite pengar men ändå åka snabbt in till paddington så rekomederas Heathrow connect istället för 20 pund t/r. Funkar kanon men gör någgra stopp. Tog 30 min senast jag åkte med dem.
 
Toppen