Dyraste ölen på flygplatser

Diskussion i 'Flygplatser' startad av TreD, 12 Februari 2012.

1. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte sällan beklagar jag mig över flygplatspriser. En vara som är skattad är ju en kall pilsner.
    Vem finner det högsta literpriset?
    Jag langar in mitt (första) bidrag: CPH 'good-to-go' tar 40 DKK för 25 cl av den billigaste typen öl. Det blir 189.88 SEK per liter det! Det är nog dyrare än på norska flygplatser, eller?
    (För att få likvärdig kurskonvertering använd gärna Riksbankskurserna på Valuta.se - valutakurser, valutaomvandlare, forex, euro, dollar, pund, kronor)

2 personer gillar detta.
  2. Jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att en pizzabit(inte en hel pizza) och öl kostade 119 NOK på Oslo flygplats.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    33 cl staropramen på Arlanda kostar väl 68 kronor eller något liknande har jag för mig. Annars kan man ju köpa fatöl 40cl för omkring 70 kronor på Arlanda.

4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte att ngn flygplats kan slå Istanbul? Eller rättare sagt de flesta turkiska flygplatserna. Två år sedan ville de ha 9€ för en öl...

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bara upplevt IST av de turkiska flygplatserna men de har nog rekord vad gäller
    ölpriset ! Någon som är på plats alt. på väg till/från IST kan väl undersöka så att vi
    kan få ett mer exakt literpris ?

6. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på Antalya AP i somras, inte bara ölen var dyr, all snabbmat var också svindyr... Hittills bara toppat av McDonalds i Schweiz, läge för kreditkort med avbetlanign om man har med sig familjen :=(

7. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mellanlandar där den 25/2 om ingen hinner före...

8. Dyraste vattenflaska jämfört med priser i stan är det nog Beijing.
    0,5 liter vattenflaska kostar i stan ca 1,5-3 CNY(ungefär lika mycket i SEK), men på Beijing flygplats(transitområde) kostar det 25 CNY.

9. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag mellanlandade i Doha, Qatar kostade vattnet motsvarande 28 kr för 0,5 l. Då kom jag plötsligt på att oljan i Qatar kostar 2 kr litern. Det är ju inte riktigt som i Sverige.

10. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En lattjo grej när jag var på Kastrup var att en gammeldansk (ok det var en liten men ändå) var billigare än en kopp kaffe...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!