Dyrare på Arlanda Express

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Magino, 22 Juni 2011.

1. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda Expressen höjer priset från och med slutet av juni med 20kr till 260kr. Tur att man som student kan åka för halva priset, börjar bli löjligt dyrt nu.

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra timing att höja priset precis när Svd Näringsliv har haft negativa artiklar om dem.

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen ingen bra vecka för Arlanda Expressen.

4. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara 29 år kvar på monopolet.. ;)

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    brukar utnyttja helgerbjudandena med 2 för 280 kr (om de inte höjer där också nu), det är det klart värt. Men inte 260 kr enkel resa.. (om inte arbetsgivaren betalar då) :)

6. Hutlöst är ordet.

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    260 kronor, det ska jämföras med Heathrow Express som kostade 17 pund (180 SEK) senast jag åkte från LHR...
    Tar taxi istället. Är man två går det jämnt ut.

8. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I annars hutlöst dyra Oslo kostar Flytoget 170 NOK (ca 200 kr)

(Växjö-Kastrup med Øresundståg: 224,80 kr :D )

9. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda Express priser är verkligen helt fel. Hela upplägget med specialkonsortiet är "hål i huvudet" hur man än vrider och vänder på det. En produkt av den extrema lågkonjunkturen på 90-talet antagligen? Det borde kosta lika mycket som att åka till Uppsala tycker jag.
    Tänk dessutom om SJ kunde vända alla sina X2000 söderifrån vid Arlanda? Skulle ju vara super för alla som bor i städer söder om Stockholm och som ska ut o resa. Nu är alla kreativa lösningar låsta om jag förstått villkoren rätt.

10. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Verkligen dyrt, men så länge det finns budgetalternativ (läs buss) så är det acceptabelt. I sig gillar jag att åka med Arlanda express, men aldrig med pengar ur egen ficka.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!