Dyra ekonomiklassbiljetter Göteborg-Oslo

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bern, 7 December 2012.

1. Bern

Bern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte den mest spännande rutten men...

Vanligtvis svindyrt att flyga upp på söndag kväll, vilket stör mig som flygtokig och veckopendlare till Oslo. Ser nu att det finns hyggligt med biljetter i T (645:) och enstaka O (495:) i januari, februari & april nästa år med sista flighten 20:05.

Inte för att jag sparar tid men lite variation efter runt 2500 mil på E6:an i buss i år. :)

[edit]
    via SAS hemsida då, ska kanske nämnas...

Last edited: 7 December 2012
    1 person likes this.
  2. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är svindyrt, jag flyger faktiskt en tur i januari tor för 2500 kr men det blir oftast Bus4you..

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Biljetterna är väl till för norrmän... De tycker säkert det är jättebilligt.

1 person likes this.
  4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag brukade boka den här sträckan då och då och den var alltid jättedyr, ofta var flygen dessutom väldigt fulla med platser endast i de högsta bokningsklasserna. SAS kan nog ta ut ett premium på den här sträckan eftersom det inte finns några alternativ riktigt om du inte tar marktransport.

5. Lindberg

Lindberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan nog stämma bra det där med premimum, jag brukade resa på GOT-OSL / OSL-GOT då jag seglade på Norge och allt som oftast fick jag B eller C-biljett av vår economy-älskande personalavdelning :p

6. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte helt rätt forum (...) Men snabbtåget mellan GBG och OSL är väl hyggligt? Bra säten, tar väl dryga 3 timmar och går relativt sent söndag kväll?

7. Lindberg

Lindberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ger så dåligt med EuroBonus-poäng när man tar tåget bara...

1 person likes this.
  8. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köp biljetten med kombinerat kort kommer poängen som ett brev på posten

9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man tid så kan man ju flyga via t ex ARN istället, då det kan vara billigare. Mer poäng och mer kvalificerande flyg... :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!