Senaste nytt

Dykresa med med många flyg

Von Wiffen

Medlem
God morgon!

Har funderat lite på att göra en semi live rapportering från årets andra dykresa.
Går ut hårt med att berätta vart jag ska!

Resans mål är ön Derawan i Indonesien för ett antal dagar med dykning och snorkling i närheten. Speciellt spännande blir att besöka jellyfish lake på ön Kakaban (Sting-less Jellyfish Lake (Pulau Kakaban, Indonesien) - omdömen

Nedan följer vår planering:

Day 1:
Breakfast at Hotel. Pickup from Berau Hotel and transfer to Tanjung Batu Jetty (2.5 hr). 30 min boat ride to Derawan Dive Lodge. Check-in and lunch. Sort out equipment and get ready for tomorrow’s diving! (Optional day dive at Derawan available)

Day 2:
Diving in Sangalaki
Breakfast at 7am, depart at 730am for Sangalaki. 3 boat dives with lunch on board, back around 430pm. Dinner at 7pm.

Day 3:
Diving in Kakaban
Breakfast at 7am, depart at 730am for Kakaban. 3 boat dives + snorkelling at Jellyfish lake during surface interval, with lunch on board, back around 530pm. Dinner at 7pm.

Day 4:
Diving in Maratua
Breakfast at 630am, depart at 7am for Maratua. 3 boat dives with lunch on board, back around 530pm. Dinner at 7pm.

Day 5:
Diving in Maratua or Sangalaki or Kakaban
Breakfast at 630am, depart at 7am for Divesite. 3 boat dives with lunch on board, back around 530pm. Dinner at 7pm

Day 6:
Diving in Derawan
Dawn Dive at 6am at Derawan. Back for breakfast, depart at 9am for 2 dives at Pulau Panjang. Back at Resort at 1pm. Wash gear and hang dry and proceed for lunch. Free & Easy in afternoon. BBQ Dinner at 7pm


Flygmässigt (antar att det några här som även är intresserade av det ) så blir det några stycken...

ARN-SIN Singapore Airlines Business

SIN-CGK Lion Air economy

CGK-BPN Lion Air economy

BPN-BEJ Sriwijaya Air economy

BEJ-BPN Sriwijaya Air economy

BPN-CGK Lion Air economy

CGK-SIN Lion Air economy

SIN-CPH Singapore Airlines business

CPH-ARN SAS Plus


Så! Nu har ni resans planering.

Snart bär det av till första gaten
 

Von Wiffen

Medlem
Första bilden kanske är aningens oglamorös, MEN det är ju fortfarande morgon. Väntar med bubbel till första flyget.

En notering är att min väska endast vägde 9,5kg vid incheckning.
Möter upp 3 vänner i Singapore och får äntligen mina nya Jet fins och OMS bcd med stainless steel backplate
Då kommer väskan väga betydligt mer...
Har endast 20kg på alla flyg förutom SQ.
00a8e797f43e24873ef71aeaa852cd4e.jpg
 

Von Wiffen

Medlem
Då är man i Moskva, väldigt lugn och skön flygning hit. Tror det blir lite värre nästa del, businesskabinen är full.

Här följer lite bilder.


Skärgården visar sig från en bra sida.
Jag ser dig nog allt där nere, lilla båten!
20181004_104612.jpg



Ciabatta till frunch, dock var det lite udda med chips till.
20181004_105601.jpg


Moskva bjöd på regn i form av småspik.
20181004_122146.jpg


Pärleporten?
20181004_123900.jpg



Fick en goodiebag innan avresan från Arlanda. Värdinnorna ombord var avis
Samt första glaset bubbel på resan!
20181004_124851.jpg


Innehållet var en korv som tyfltydl är en nackkudde, en F1 handduk och en kortlek.
20181004_125526.jpg
 

Attachments

  • 20181004_103648.jpg
    20181004_103648.jpg
    78,4 KB · Visningar: 170

mtlmr

Medlem
Kul goodiebag. Jag har snorklat Kakaban, riktigt cool grej. Riktigt riktigt mycket maneter, flera olika sorter.

Finns i perioder även lite manta rays runtomkring - även om vi inte såg några där, mer än från ytan.

Massvis med sköldpaddor i området också.
 
Toppen