Senaste nytt

"Duffel bag" är numera udda bagage enl SAS på Landvetter

Unicornone

Medlem
Låter helt orimligt kan jag tycka. Jag har förövrigt nyss övergett fåfängan och kör med duffelbag med hjul (som även fungerar som ryggsäck)
Har en sån med från Thule, går som handbagage, föredrar iof min Tumirygga. Dyr som fn men den bästa layouten på en ryggsäck jag hittat.
 

Palazzi

Medlem
Har en sån med från Thule, går som handbagage, föredrar iof min Tumirygga. Dyr som fn men den bästa layouten på en ryggsäck jag hittat.

Jag är inte helt nöjd med min duffelbag måste jag säga. Hade önskat en rejälare ryggsäcksmodell med hjul, men som är större än kabinmodell.
Jag ska uppgradera mig snart, och då blir det en annorlunda modell med avtagbar ryggsäck (convertible backpack). Det är iaf användbart för mig som har tränar på resorna (inte gym då).

Inte ser det vacker ut, men tusan så praktiskt:
Ozone 70 Convertible - Resa - Visa utifrån serie
 
Last edited:

Timotey

Medlem
"Remmarna kan trassla in sig i bagagebandet" brukar vara motiveringen. Att specialbagaget hamnar på samma band senare är det ingen som reflekterar över. Jag har lärt mig att det är enklare att gå de extra stegen till specialbagage än att argumentera.

(Dessutom är det extra kul att få väskan märkt "C" när man flyger från Arlanda)

Kan meddela att bagaget inte hamnar på samma band som vanligt incheckat bagage. Grabbarna på lastningen är också tjuriga över specialbagage då de måste hämta väskan. Vanligt incheckat bagage sorteras automatiskt
 

fcx

Medlem
Kan meddela att bagaget inte hamnar på samma band som vanligt incheckat bagage. Grabbarna på lastningen är också tjuriga över specialbagage då de måste hämta väskan. Vanligt incheckat bagage sorteras automatiskt

Jo, men vid ankomst kommer det ut på samma band som alla andra väskor.
 

pitch

Medlem
Jag är inte helt nöjd med min duffelbag måste jag säga. Hade önskat en rejälare ryggsäcksmodell med hjul, men som är större än kabinmodell.
Jag ska uppgradera mig snart, och då blir det en annorlunda modell med avtagbar ryggsäck (convertible backpack). Det är iaf användbart för mig som har tränar på resorna (inte gym då).

Inte ser det vacker ut, men tusan så praktiskt:
Ozone 70 Convertible - Resa - Visa utifrån serie
Osprey gör faktiskt helt OK väskor, så köp bara.

Jag har en Sojourn 80 (som går att hänga på sig som en slags missbildad ryggsäck, men som har så pass terränggående hjul att det nästan aldrig behövs) och en Shuttle 110 (som jag var "tvungen" att skaffa när dykprylarna började bli för många för att gå ner i 80 liter).

Funkar perfekt för den sortens resor jag gör. Som ofta upphör att vara business class ganska direkt efter att jag kommer av flyget ;)
 
A

Aurora

Guest
Det har inte med SAS att gjøre, men baggasjebåndene og flygplatsene centralt. Er det mange remmer og løse bånd vil man ofte måtte levere disse baggasjepieces i specialbaggasje-skranken. Uansett hvem man flyger med.

Jeg har gjort dette på OSL og ARN med min ryggsekk. Ingen ting å rope opp om, er vant med det og forstår problemet. Alternativet er å sende ryggsekken i det vanlige baggasjebånd-systemet og potensielt stoppe opp hele baggasjebåndet på hele flyplassen. Hvilket naturlig nok fører til større problemer enn at man enkelt og greit går bort til spesialbaggasjen og leverer den fra seg.

I just don't get the problem, baggasjen din endrer ikke karakter bare fordi du flyr i business eller first :p Den har akkurat like mange remmer som den som har kjøpt økonomiklasse eventuelt har - det er DITT valg å sende en bag som ikke passer baggasjebåndene :)
 

pitch

Medlem
Nån som har provat att checka in ryggsäck med sånt där resskydd på? Det borde väl rimligtvis hålla alla remmar i schack, och så kommer den nog fram lite mindre skavd och skitig än annars. Det kunde ju vara värt några hundra (som dom verkar kosta).
 
Toppen