Senaste nytt

"Duffel bag" är numera udda bagage enl SAS på Landvetter

axeteg

Ny medlem
Jag har det senaste året rest en hel del med Sas och Wideroe och alltid haft samma lätt spygröna duffel bag
som väska utan några problem. Men när jag och tjejen skulle göra en liten tur här i veckan (GOT-CPH-BLQ) så fick vi veta att en vanlig duffel bag numera klassas som udda bagage utav SAS på GOT.
Så det var bara att gå bort till udda bagage inlämningen och ställa sig i kö bland cyklar, golfbagar och barnvagnar.....vilket jag inte var så sugen på när man reste i SAS Plus, hade ju förväntat mig att bara lämna in väska och gå. Hemresan som gick samma rutt var det dock inga problem vid incheckningen i Bologna.

Är det någon mer som drabbats utav detta och är det någon som vet varför, och isf, hur länge det ska vara så?

MVH
Axeteg
 

FlyingFire

Medlem
Jag har alltid fått checka in ryggsäckar via specialbaggage. Men min The North Face Duffel L (90 L) har aldrig åkt specialbaggage, på varken Arlanda (Varken T4 eller T5), Luleå Airport, Bangkok Suvarnabhumi eller Zanzibars flygplats.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Landvetter har en del lustiga idéer för incheckat bagage ibland. Tycker dock att det alltid gått smidigt att dumpa väskan på specialbandet och gå vidare.
 

rvarttinen

Medlem
Ryggsäck har gått att checka in bland vanligt bagage; ARN, CDG, KLR och SFO i alla fall.

De flesta "duffel bags" som jag sett har folk haft med sig ombord, även rätt stora sådana! :mad:
 

fcx

Medlem
"Remmarna kan trassla in sig i bagagebandet" brukar vara motiveringen. Att specialbagaget hamnar på samma band senare är det ingen som reflekterar över. Jag har lärt mig att det är enklare att gå de extra stegen till specialbagage än att argumentera.

(Dessutom är det extra kul att få väskan märkt "C" när man flyger från Arlanda)
 

Unicornone

Medlem
Råkade ut för samma sak på ARN i april på väg till LAX. Min duffel som troget följt mig de senaste tre åren på alla long-haul varav 8 med SAS blev helt plötsligt C-klassat... Jänkarna höll inte med så efter en längre stunds väntan vid specialbandet på ORD så knallade jag bort till den vanliga karusellen o där låg hon med sin prio-tagg...
Hem gick den givetvis som normalbagage igen..:confused:
Kör med denna:
28750_9c7054c970a6befb97adc32f7161ac13.jpg
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Låter helt orimligt kan jag tycka. Jag har förövrigt nyss övergett fåfängan och kör med duffelbag med hjul (som även fungerar som ryggsäck)
 
Last edited:
Toppen