Senaste nytt

Dubbla/Trippla poäng 1 sep - 31 dec

@Brandten, på just Hilton skulle jag säga 5 nätter (man betalar för 4) under någon form av "peak season" på ett bra hotell är bäst värde. Senare åren har jag bott på Hilton Bentely South Beach över nyår. Några nätter har legat på $1 699 och andra $799 per natt. Så kanske totalt skulle vistelsen ha kostat $6 000 i cash.

Då har jag bränt 360 000 HH points som jag tror anskaffningskostnaden har varit runt $12 000. Hyfsat bra värde i min bok.

Back in the good old days, betalade jag 312 500 HH på Labritz Seychellerna i stället för 11 nätter a €575 per natt. Men den typ av värde är svårt att hitta.

Axplock i högsäsong eller dyra destinationer som t.ex Maldiverna är mitt tips.

Synd att man anslöt till Hhonors först efter devalveringen. Jag har trots detta sikte på Conrad Koh Samui, vilket ligger runt 95 000 points per natt under högsäsong. Återstår att se om det är lika intressant när man väl har samlat på sig en skaplig summa poäng.
 

jerixon

Medlem
Blev en sign up och lite bokningar framöver...
Funderar på om jag ska försöka behålla mitt diamond till nästa år, men behövde lite poäng för kommande USA resa så det fick bli lite bokningar för att komma upp i någon gratis natt varje fall :)
Alltid roligt att byta kedja då och då även om det är svårt att behålla högsta status för mig i fler än 2-3 program per år...
 
Toppen