Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS Mastercard 22-24 november

SFC

Medlem
Är du säker på det verkligen?

Jag har för mig att det fungerar. Har gjort det en gång. Dock med mindre summa när man behövde 100 spänn cash snabbt o inte var nära bankomaten.

Bankomaten är jag säker på, och förutsatte att det samma gäller kontantuttag på annat sätt, men annars är det ju en potentiellt lukrativ verksamhet!
 
Bankomaten är jag säker på, och förutsatte att det samma gäller kontantuttag på annat sätt, men annars är det ju en potentiellt lukrativ verksamhet!

Jo bankomaten är självklart ingen intjäning de vet dom flesta :cool: Men de går faktiskt att göra så att man tar ut pengar vid köp på ICA och därigenom får mer spend på kortet. Ända man gör sen är att sätta tillbaka pengarna via sin bank. Dock tror jag att om du gör de i större skala under en helg kan de synas. Sen vill ju oftas bankerna att man redovisar större summor vid insättning cash!
 

palmen

Moderator
Jo bankomaten är självklart ingen intjäning de vet dom flesta :cool: Men de går faktiskt att göra så att man tar ut pengar vid köp på ICA och därigenom får mer spend på kortet. Ända man gör sen är att sätta tillbaka pengarna via sin bank. Dock tror jag att om du gör de i större skala under en helg kan de synas. Sen vill ju oftas bankerna att man redovisar större summor vid insättning cash!

Men det delas upp i transaktionen, kan ju bara tala för hur det fungerar hos oss. Säg att du köper något för 50 kronor och tar ut 250 kontant via kortköpet.
På vår transaktionslista står det
KÖP: 50 kronor
CASHBACK: 250 kronor

Jag har dock ingen aning om man får poäng för 50 eller 300 kronor, men det borde vara 50.
 
Men det delas upp i transaktionen, kan ju bara tala för hur det fungerar hos oss. Säg att du köper något för 50 kronor och tar ut 250 kontant via kortköpet.
På vår transaktionslista står det
KÖP: 50 kronor
CASHBACK: 250 kronor

Jag har dock ingen aning om man får poäng för 50 eller 300 kronor, men det borde vara 50.

Lite OT fråga men jobbar du på ICA palmen skämt åsido ;) hehe

Som sagt har bara gjort de en gång och då fungerade de. Tror mer på att man handlar något dyrt och sedan med öppet köp regeln lämnar tillbaka det o får pengarna på ett annat konto!
 
Last edited:

perhall

Medlem
Jag är rätt säker på att uttag i kassan på ICA gör det! Har ett SJ Prio MC (svart = 30 poäng per 100 kr) och får alltid exakt samma utfall vid fakturan, dvs. faktura 30 000 kr = 9000 poäng. Och då är en hel del i kassan på ICA.
ICA betalar ju avgift på hela beloppet, uttag i automat är nåt annat.
Jag inser att jag nu underminerar en primär egen finansieringskälla men vill gärna dela med mig så länge det funkar...
Per
 

Alf

Medlem
Köp ett eller flera presentkort på ett belopp på ICA eller Coop och handla sedan på dessa. Då funkar det med poängen. Men vänta då till Diners kör samma kampanj, då är det dubbla poäng, 40 poäng per 100 kr.
 

mry

Medlem
Man får poäng på hela beloppet om man t.ex. tar ut 500 kr när man handlar för typ 1 kr på ica.

SEB anser dock att man INTE får göra så, man bör med andra ord inte sätta det i system allt för ofta.

Det är ju mycket bättre att köpa presentkort på ICA och sen använda det.
 
Last edited:
Toppen