Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS Eurobonus Diners Club 22-24 november 2013

henrik l

Medlem
MItt diners kom idag, perfekt timing :)
Dock måste man tydligen ha pin-koden för att aktivera kortet, hoppas den kommer i morgon.

Du kan ringa kundtjänst. Jag gjorde det tidigare i höstas, eftersom kortet jag fick förra hösten "inte funkade":rolleyes: Eftersom BA-Visa är mitt huvudkort hade jag missat detta med aktivering. Det innebar att jag missade förra årets trippelkampanj och triggade BA-Visa 2-4-1 för tidigt trots att jag trodde jag hade koll:mad: Men idag ska köpas lite USDM-miles:D
 

jth

Medlem
Du kan ringa kundtjänst. Jag gjorde det tidigare i höstas, eftersom kortet jag fick förra hösten "inte funkade":rolleyes:

Japp, ringde och pratade med dom nu. Det enda problemet var att de fipplat till mitt sista giltighetsdatum så de kunde inte ge mig en pinkod, ett nytt kort hade tydligen redan skickats ut igen rätt med sista datum då min nuvarande EBG-status går ut .. Men det skulle tydligen gå bra att handla i helgen med slip&sign :)
 

tic

Medlem
Har lite brådis så jag hinner inte kolla om det här redan finns dokumenterat någonstans.

Jag upptäckte just att cdon förutom visa/mc numer också har PayPal som betalningsalternativ. Via PayPal kan man använda Diners, vilket ju passar synnerligen väl en sådan har dubbelpoängshelg. (Går man in vi EuroBonus shopping så får man ju dessutom "hela" 4 poäng till per 100-lapp).

Även InkClub som ger 76 poäng/100-lapp via SAS-portalen tar PayPal, för totalt 76+40 = 116 poäng/100 kr denna helg. Inte dåligt. Dessutom har de 15% rabatt på allt just nu så jag köpte på mig en massa lasertoner, papper och batterier.
 

Dr. Miles

Expert
Har lite brådis så jag hinner inte kolla om det här redan finns dokumenterat någonstans.

Jag upptäckte just att cdon förutom visa/mc numer också har PayPal som betalningsalternativ. Via PayPal kan man använda Diners
Jag tror inte att PayPal tar emot Diners, däremot de tar emot Discover vilket kan man använda genom Diners.
Screenshot20131122_1.png

Frågan är, räknas det som köp med Diners?
 

tic

Medlem
Jag tror inte att PayPal tar emot Diners, däremot de tar emot Discover vilket kan man använda genom Diners.

Frågan är, räknas det som köp med Diners?

Jodå, det räknas. Vet jag av erfarenhet så sent som på förra månadens räkning. Men det stämmer också som du säger att DC-kortet funkar som ett Discovery Card i USA (och därmed på paypal), innan det gjorde det var det ju knappt användbart där med undantag av hotellkedjor osv.
 
Idag har det shoppats loss presentkort på systembolaget. Jag har kvar några tusen i presentkort från vårkampanjen. Får väl öka på alkoholkonsumtionen ;)
 

mry

Medlem
mry ICA Focus i Gårda och ICA Kvantum vid 421 tar Diners såvitt jag minns. Min lokala Hemköp gör det annars, kanske gäller på fler om Axfood är ett alternativ.

Körde på ica maxi i Högsbo och det gick bra, passade även på att gå till coop forum och ladda månadskort på västtrafik åt Ulla med Diners kortet med.


Vad ska man nu köpa innan dagen är slut?
 
Toppen