Dubbla poäng med dubbla bonusmedlemskap?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob Rödström, 17 Juli 2011.

  1. Har nyligen åkt med LX och funderar nu på, är ju dels medlem i Miles and More och har reggat resan på kortet där.

    Om jag nu även efterregistrerar denna resa hos SAS på mitt EuroBonus konto, vad sker då? Får jag poäng även där?
     
  2. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De kollar upp med flygbolaget om resan redan har krediterats till något FFP, och om den har det så får du inga poäng...
     
  3. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vissa använder detta systematiskt, men förr eller senare görs audit på kontot (speciellt M&M) och då kan du i värsta fall bli utslängd från deras program. Med andra ord, it's not worth it...
     
  4. tourist

    tourist Medlem

    Nej. (Om inte någon gör fel.)
     
  5. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Enda sättet att få poäng i två program på korrekt sätt tror jag är om du på grund av inställt flyg eller dyl. blir ombokad till en konkurrent. Då kan du be att få poängen du skulle fått samtidigt som du kan ta poäng hos konkurrenten.
     
  6. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Innebär detta att jag borde få dubbla poäng i denna redan ganska trevliga situation? :D
    http://www.businessclass.se/allmaent/251-fredagstraden-12.html#post5422
     
  7. 1 person likes this.
  8. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nice! Tackar för svar.

    Bara att använda det vanliga formuläret för saknade poäng?
     
  9. Ja, det går på det viset.
     
  10. Hej,

    Jag kan personligen beskriva denna situation. Jag var EuroBonus medlem mellan 1993-2000, och innan Star hade jag också UA Mileage Plus. I 1999/2000 visste jag inte att ”Double-Dipping” inte gick att göra. Så jag hade under en tid skickat biljetter och boarding kort till UA, medan jag hade EuroBonus i bokningen. Vi ett tillfälle skickade jag andra vägen, och fick ett mycket krasst brev från SAS i Tyskland (där jag bodde). Det slutat med att jag som EBG fick ”kicken” av EuroBonus. United skickade ett brev, sen drog tillbaka några miles. Jag skickade flera brev till SAS i Sverige och Tyskland, men det var hej då. Det är jo i efterhand ganska tydligt att detta var fel, och jag tyckte det var pinsamt att jag hade gjort detta misstag. Som ung och oerfaren lyssnade jag på andra som hade gjort detta, och som sa ”att detta kan man göra, det är helt ok” utan att kolla upp detta.

    Jag har under många år haft kommersiella relationer med M&M, och känner en del som jobbar där. Man jobbar hårt (teknisk och stickprov) för att upptäcka fusk med medlemskapen. Särskilt kombinationen M&M med UA MP har varit ett problem med mycket fokus på.

    Så mitt mycket personliga råd är; ”don’t be greedy, it may have massive consequences”. Jag förlorade 150t EuroBonus poäng, men lärde mig en läxa.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×