Senaste nytt

Dubbla Eurobonuspoäng till/från Hamburg 24 februari-30 april 2015.

dino_81

Medlem
Går att boka återresa med vändande plan vilket innebär 40 min på backen i HAM. Funkar det bra i praktiken? Kan de ställa ut boardingkort för returen redan vid avresan i Sverige?

Du är inom MCT så det är inga problem. De gånger jag har åkt med SAS har jag aldrig råkat ut för bussgate. Kanske @Dr. Miles kan komma med ett mer empiriskt utlåtande?

Om inget ändrats blir du utsläppt i gate där du skall gå ombord några minuter senare. Blir dett bussgate får du gå med raska steg (vet dock inte om det blir säkerhetskontroll i detta fall). Boardingkort får du genom att checka in på webben.

Ingen säkerhetskontroll vid bussgate, iaf inte senast jag råkade ut för detta. Hösten 2013.
 

mry

Medlem
Du är inom MCT så det är inga problem. De gånger jag har åkt med SAS har jag aldrig råkat ut för bussgate. Kanske @Dr. Miles kan komma med ett mer empiriskt utlåtande?

När man kommer från stockholm blir de nog aldrig bussgate, det är inte som att det är ont om gater här och sas verkar alltid ha "sin" gate.

Ingen säkerhetskontroll vid bussgate, iaf inte senast jag råkade ut för detta. Hösten 2013.

Det är ingen säkerhetskontroll mellan gater kom jag fram till när jag kollade när jag var där och vände på vägen till Göteborg från Luleå Sist.
 

Dr. Miles

Expert
När man kommer från stockholm blir de nog aldrig bussgate, det är inte som att det är ont om gater här och sas verkar alltid ha "sin" gate.
SAS hade nästan alltid bussgate i Hamburg fram till (ungefär till) september när de körde Blue1:s Boeing 717. Numera har de aldrig bussgate på de flygningar jag flyger med (måndag morgon från Stockholm, torsdag/fredag kväll till Stockholm).

Det är ingen säkerhetskontroll mellan gater kom jag fram till när jag kollade när jag var där och vände på vägen till Göteborg från Luleå Sist.
Det är ingen säkerhetskontroll för anslutning i Hamburg oavsett man får bryggan eller buss så länge man ankommer från ett Schengen land.
 

hanning

Medlem
Får en 6000 baspoäng man en åker ARN - HAM - FRA eller blir det bara 3000 baspoäng+ 3000 extra poäng (de som påverkar statusen ej)??
Har också bokat och har turnover 40 min i HAM. Hoppas en hinner det.
 
Toppen