Senaste nytt

Dubbla baspoäng

Airbusfreak

Medlem
Har nu anmält mig till detta (och EBG-kampanjen). Bokade en resa imorse (innan jag såg mailet). Någon som vet om jag behöver boka av den resan och boka på nytt för att det ska bli dubbla poäng eller om det räcker med att jag faktiskt bokat resan mellan 2-8 oktober?
 
Hmm, nu läser jag om och det står BASpoäng, innebär detta att det är det BARA bas dvs inte riktiga poäng utan bara status?
Då kan man ju bara glömma den då jag kvalificerar mha 2 SK plus istället.

Hmm, du menar att man får 1000 baspoäng men bara 500 att spendera? Ja, det låter ju lite så på formuleringen faktiskt.
 
"Passa på att tjäna dubbla Baspoäng i höst – poäng som snabbare hjälper till att säkra ditt Guldkort, är detta rätt"??, EBG status baseras väl inte på Baspoäng, eller. ???
 
Jag har 2 kolumner "Baspoäng intjänade denna period" här hamnar hotell etc. och så har jag "Kvalificerande flyg denna period", Bas har tidigare inte lyft upp min status. Jag vet inte hur detta funkar för att vara ärlig. På M&M är det anorlunda.
 
Jag har 2 kolumner "Baspoäng intjänade denna period" här hamnar hotell etc. och så har jag "Kvalificerande flyg denna period", Bas har tidigare inte lyft upp min status. Jag vet inte hur detta funkar för att vara ärlig. På M&M är det anorlunda.

Börjar bli OT för just den här tråden, men, hotell hamnar inte under baspoäng, men dock under hotellrutan under intjänade poäng. Det är bara flyg som ger baspoäng. Du behöver 20,000 baspoäng för silver och 50,000 för guld under ditt intjäningsår, alternativt kvalficierande flygningar.
 
Toppen