Senaste nytt

dubbelrum för 1, ok att 2 dyker upp?

JonW

Medlem
Om så var fallet, vem svarar ärligt på den frågan?
Det finns ju massor av relationskonstelationer som inte har med pengar att göra.
Skulle samma fråga dyka upp ifall jag bokat rummet och vill ta med en väninna/manlig vän? Skulle också kunna vara köpt relation...
Att jag förmodas vara prodtituerad när jag ringer och frågar om det tillkommer extra kostnad om jag dyker upp känns inte ok.

Har ni män fått den frågan?
Om ni är köpt av en kvinna?

Drar ämnet till din spets här. Lite filosofi så här en måndag.
Som jag var inne på; hotellen försöker ofta komma runt pinsamheten med att snoka i gästers relationer genom att helt enkelt hänvisa till en internationell hotellpraxis som säger att gäster inte är tillåtna efter kl 22 el 23. Och som gäster räknas då alla som inte är incheckade.

På så vis kan man stävja både prostitution, krogragg och efterfester utan att direkt peka ut en gäst eller dennes besökare.

Men jag kan nämna att jag för många år sen bodde på ett bättre hotell med en affärsbekant som inte kunde motstå att ringa efter betaldamer mitt på blanka eftermiddagen.
När hon anlände så ringde vakt upp på rummet och frågade min bekant om han verkligen väntade någon gäst.
När han bekräftade detta, kunde dom inte neka att låta henne gå upp, trots att hennes utstyrsel inte lämnade någon som helst tvekan om vad det handlade om.
Men de gjorde nog inte så stor hemlighet av att de inte var värst roade.
Och hade det varit sen afton hade det varit tvärstopp.
 

Pho

Medlem
Uppenbarligen så funkar det olika... Har precis bott en natt i London och jag hade bokat ett enkelrum men blev uppgraderad till ett dubbelrum, varpå jag naturligtvis också fick två frukost kuponger...
Man kan ju undra vem de tyckte att jag skulle bjuda in :rolleyes:
 

Johanna

Medlem
Apropå att behöva avboka flyg som i tråden. Visst måste det kunna hända att man efter man är på flygplatsen får ändrade planer så man inte kan resa? Förstår att det inte bara är att gå ut men man måste väl kunna ändra sig?
 

AABack2ARN

Medlem
Helst vill man kanske i ett sådant fall slippa prata med folk utan bara "smita ut" och använda sig av de automatiska passkontrollerna... ;)
 

Holloman

Medlem
Uppenbarligen så funkar det olika... Har precis bott en natt i London och jag hade bokat ett enkelrum men blev uppgraderad till ett dubbelrum, varpå jag naturligtvis också fick två frukost kuponger...
Man kan ju undra vem de tyckte att jag skulle bjuda in :rolleyes:

Det är lite på samma sätt som jag flera gånger fått frågan om hur många nycklar jag behöver när jag bokat rum för en. Undrar de om jag behöver en extra nyckel som jag diskret kan ge till en väninna jag möter på en lokal bar eller?
 

Rebel

Medlem
Det är lite på samma sätt som jag flera gånger fått frågan om hur många nycklar jag behöver när jag bokat rum för en. Undrar de om jag behöver en extra nyckel som jag diskret kan ge till en väninna jag möter på en lokal bar eller?

Dom kanske tror att du ska slarva bort ngn nyckel?? Jag lyckad ibland med det nar det ar nyckel kort
 

agehall

Medlem
2 nyckelkort är bra ifall det är sådana där kortläsare man måste stoppa i kortet i för att få ström. På många funkar ett visitkort, men en del kollar faktiskt RFID-taggen också.
 

nota bene

Medlem
Enklast är att meddela i förväg. Ibland tillkommer någon marginell lokal skatt, eller avgift för frukost för andra personen. Det är i princip inga problem att mörka, och få ut dubbla nyckelkort erbjuds man nästan alltid automatiskt (är ju bra för skitsystemen där AC är beroende av nyckelkort), men onödigt att göra. Om man frågat och hotellet sagt nej får man väl fundera på hur man vill göra.

Härom veckan hade jag en situation som händer ganska ofta. Jag checkar in först, fastän rummet är för 2 personer. De ändrar manuellt på ett papper min reservation till 1 person tills jag påpekar att mitt sällskap faktiskt kommer någon gång under kvällen - jag lämnar personens namn (inget konstigt), men sedan säger de att personen måste komma för incheckning.

Jaja, det hände naturligtvis aldrig eftersom jag gav min rumskamrat min andra nyckel - ingen av oss var särskilt sugna att stå och checka in en extra gång vid 2-tiden på natten efter middag och barrunda...
 
Toppen