Senaste nytt

dubbelrum för 1, ok att 2 dyker upp?

JonW

Medlem
Bortsett från problem som kan uppstå OM dubbelrum är prissatt för single use, så hänger det ofta ihop med när på dygnet extragästen anländer.
Skulle det vara sen kvällstid eller ännu värre, drar ofta hotellet vissa slutsatser om mindre önskade aktiviteter, och agerar utifrån det...
 

ESSA

Medlem
Tack för svar angående fligthen.
Mest reko att avboka innan avgång. Det var nog min tanke egentligen men uttryckte mig dåligt.
Fast jag vill hålla på flighten in i det sista så att jag kan hänga med gänget runt bland loungerna.
 

trekker

Medlem
Tack för svar angående fligthen.
Mest reko att avboka innan avgång. Det var nog min tanke egentligen men uttryckte mig dåligt.
Fast jag vill hålla på flighten in i det sista så att jag kan hänga med gänget runt bland loungerna.
Boka en flight tillbaka till London direkt morgonen efter sa far du dessutom en extra flygning!
 

ESSA

Medlem
Jag ringde hotellet.
Första gången jag pratade med dem fick jag svar att det är helt ok att två delar rummet. En kostnad på 5 pund/natt skulle tillkomma.
Helt ok.

Sen hade jag anledning att ringa igen.
Då svarade någon annan. Fick svaret att det inte kostade något extra, samma pris för två som för en.
Däremot fick jag frågan vilken relation jag hade till personen som bokat rummet?!
På min fråga om det var relevant fick jag svaret att det var det inte, han var bara nyfiken.
 

ESSA

Medlem
Boka en flight tillbaka till London direkt morgonen efter sa far du dessutom en extra flygning!

Ja det är ju en möjlighet. ;-)
Kommer ändå inte få ihop till SAS Challenge innan 28 februari. Bommar med en vecka in i mars...
Stannar nog hellre i London och njuter av en extra hotellfrukost.
 

agehall

Medlem
Däremot fick jag frågan vilken relation jag hade till personen som bokat rummet?!
På min fråga om det var relevant fick jag svaret att det var det inte, han var bara nyfiken.

Det är relevant eftersom hotellet vill motverka prostitution. Dvs de vill att du ska ha en faktisk relation till personen och inte bara en köpt sådan.
 

ESSA

Medlem
Det är relevant eftersom hotellet vill motverka prostitution. Dvs de vill att du ska ha en faktisk relation till personen och inte bara en köpt sådan.

Om så var fallet, vem svarar ärligt på den frågan?
Det finns ju massor av relationskonstelationer som inte har med pengar att göra.
Skulle samma fråga dyka upp ifall jag bokat rummet och vill ta med en väninna/manlig vän? Skulle också kunna vara köpt relation...
Att jag förmodas vara prodtituerad när jag ringer och frågar om det tillkommer extra kostnad om jag dyker upp känns inte ok.

Har ni män fått den frågan?
Om ni är köpt av en kvinna?

Drar ämnet till din spets här. Lite filosofi så här en måndag.
 

agehall

Medlem
Nej, jag har aldrig fått frågan, men så har jag aldrig ställt frågan om det är OK att jag hoppar in på någon annans hotellrum heller.

Om jag ställde den skulle jag nästan bli förvånad ifall hotellet inte frågade mig om min relation till den som bokat rummet. Tyvärr är världen vi lever i sådan att detta hör till vanligheterna. Jag har själv haft prostituerade som knackat på dörren till mitt hotellrum på vissa hotell och det är inte speciellt skoj. Som gäst uppskattar jag därför när hotellen gör vad de kan för att motverka denna verksamhet.
 

mha321

Medlem
Jag har fått frågan, i det fall att man anlänt vid olika tidpunkter till hotellet och alltså checkat in för 2 personer när man bara är en på plats. Men definitivt inte alltid. Och har vid andra tillfällen kommit ner långt efter incheckning och meddelat att jag vill lägga till en person (har två bekanta som är exceptionellt dåliga på att planera och ibland dyker upp utan att ens ha tänkt tanken på att det kan vara slutsålt) i existerande rum och inte fått frågan. Så det beror nog väldigt mycket på hotellet eller till och med den individuella personen.
 

olo

Medlem
Om jag ställde den skulle jag nästan bli förvånad ifall hotellet inte frågade mig om min relation till den som bokat rummet. Tyvärr är världen vi lever i sådan att detta hör till vanligheterna. Jag har själv haft prostituerade som knackat på dörren till mitt hotellrum på vissa hotell och det är inte speciellt skoj. Som gäst uppskattar jag därför när hotellen gör vad de kan för att motverka denna verksamhet.
Jag instämmer. Jag har fått uppleva det, två gånger på samma stay, på ett mycket centralt hotell i Oslo, som jag efter det aldrig har bott på igen.
Jag tycker det är hotellets ansvar att se till att det minimeras.
 
Toppen