Dubbelregistering på BAEC & Hilton HHonors

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Carl, 4 Februari 2013.

1. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Jag är sedan en tid tillbaka medlem i BAEC samt nyligen blivit medlem i Hilton HHonors. Det jag undrar över är om jag får både Avios samt HHonorspoäng när jag sover på ett Hiltonhotell? Bokade just en British Airways flight till London med ett Hiltonhotell. Det vore väl nästan för bra för att vara sant om så är fallet, eller?

2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja (om du ställt in intjäningen på det sättet på Hilton.com, det finns några olika val att göra).

3. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar gdaily :)

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Obs att du får färre HH om du väljer att också tjäna miles.

5. Homer

Homer Medlem

Om det är en paketresa räknas det som 3:e partsbokning och du får inga Hiltonpoäng eller Avios alls från Hilton,
    om det är bokat via British Airways får du 1000 Avios från British Airways om det är i ekonomi, 5.000 i CE.
    Executive Club - Collecting Avios points on holidays - British Airways se även Det här

Om hotellet däremot är bokat via en Hiltonsite, ger det Avios + Hiltonpoäng, men det är det bättre att kreditera till IB+ som ger 750Avios än BAEC som bara ger 500.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!