Senaste nytt

Dubai nära flygplatsen

Johanna

Medlem
Sista natten i Dubai tänkte jag bo på ett hotell nära flygplatsen då planet går kl 6. Det kan gärna vara billigare då jag inte kommer utnyttja alla faciliteter. Vilket är det bästa när det gäller närhet? Verkar som jag kan välja mellan Hilton Garden Inn Dubai al Muraqbat och Hilton Dubai Creek
 

Kansai

Medlem
Vill du bo på flygplatsen, eller bara rätt nära? Jag kan rekommendera Mövenpick Bur Dubai, som ligger i runda slängar 10 min med taxi bort. Relativt överkomligt jmf med Mövenpick mer centralt (som jag minns det), men ändå inte jättebilligt. Så ev. är detta lite för dyrt, beroende på vad du söker.
 

johhenrik

Medlem
Precis, vid den tid du ska åka så är det ingen trafik och allt är "nära". Men det är klart, det är snabbare från Bur Dubai än från Marinan.
 

rvarttinen

Medlem
Det finns ett ok Sheraton ganska nära, men som @agehall skriver så är allt nära!
Vi bodde på Sheraton Grand (Sheraton Grand Hotel Dubai - Sheikh Zayed Road) sista natten nu senast i Dubai och resan till flygplatsen (DXB) tog knappt tjugo minuter.

Har även bott billigare, betydligt billigare, på Le Meridien Fairway (Starwood Hotels & Resorts) som är ännu närmare ... Emirates använder ett annat Le Meridien precis vid flygplatsen.

Men, det var väl inte något hotell ur Starwood som eftersöktes, så det blev kanske lite OT ... :)
 

staff

Medlem
Vi bodde nyligen en natt pa Hilton Garden Inn Dubai al Muraqbat under liknande omstandigheter (tidig morgonflight dagen efter). Helt ok hotel med tanke pa priset, vi blev uppgraderade till svit med separat sovrum som HH Diamonds.

Som andra har sagt i traden sa ar det mesta nara med tanke pa vilken tidpunkt ni ska aka. Ar val bast att stanna runt Creek/Bur Dubai/Deira/SZR dock och skippa Marina.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag bodde sista natten på HGI al Muraqabat, och det var OK - bra rum, tyst, fungerade bra för att sova, men inte extraordinärt på något sätt. Tog kanske 10 min till flygplatsen med taxi. Om du behöver en stay, så kör!
 
Toppen