Senaste nytt

Dubai & Mauritius med Emirates i business class. Del 2

Edit: 125.000? 100.000 är ju max, 50+50 för 1750 dollar.
Synd att dollarn är så hög nu, annars hade det varit ett mycket bra köp!
Det är fortfarande bra köp.
Nu blir det lite offtop, vi kan fortsätta i annan tråd om du är intresserad. Du kan köpa 100K för pengar. Du behöver fortfarande 25K till om du vill flyga din drömresa i F(det var ju bara till USA och nu kan du maxa lite till med Asien kanske, boka som 2 open-jaws).
Hur får du 25K som fattas:
1. Skaffa en Netflix konto som du kan använda senare via VPN om du vill och få 1500 miles.
2. Skicka blommor med Teleflora ger 1000 miles.
3. Skaffa konto hos Vinesse, skicka vin till någon och få 5000 miles.
4. Har du miles någon annanstans så kan du konvertera dessa till US miles.
 

segra

Medlem
Kan även rekommendera Abu Dhabi, lite mer autentiskt och så har vi ju formel-1 såklart :cool:

Återupplivar denna tråd lite. Var i Abu Dhabi påskas och gillar man lugn & ro ska man välja
AD före Dubai. Tyckte nästan det var lite kusligt på sina ställen. Köpcentrumen var i princip
tomma och Ferrari world likaså. Och då var vi där under högsäsong som påsken är.
Men i vårt tycke så är Dubai mycket bättre samt mer "prisvärt". Lite skumt att det läggs på
skatter & serviceavgifter på notan i AD men i Dubai så ingår de i priserna som står på menyn.
Men priserna är i princip skatt & serviceavgifter dyrare i AD än i Dubai, och då är det inte
speciellt billigt på något av ställena.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Storsteffe

Medlem
Kom hem förra måndagen, lite för varmt och lite tråkigt med ramadan den här tiden på året. Gillar man storslagenhet och överdåd så har man kommit rätt. Själv tycker jag det var lite för mycket, jag vill gå ner på sparlåga när jag väl är ledig och det har man inte riktigt ro till i Dubai, det finns lite för mycket att hitta på helt enkelt. Det bästa med resan var för övrigt att vi blev ombokade från BA F(pga inställt flyg) till Emirates F vilket kortade ner att göra listan.
 
Toppen