Senaste nytt

Dubai hotel kring påsk 2015

Moco

Medlem
Jag väljer att kommentera detta ytterligare när nu en vecka är avklarad här. Undvik Hilton Jumeirah Beach. Slö och oförskämd personal som gärna tar sig friheten att läxa upp en om det ena och det andra, dessutom riktigt äcklig mat i bl.a. loungen. Välj något annat. Gärna ett annat land också :D
 

Magnus_K

Medlem
Precis, du har ju Le Royal Meridien, du har Grosvenor House, Mövenpick, Sofitel, Sheraton (suger), IC öppnar snart.
Habtoor Grand är också kasst.
Ritz Carlton har precis blivit renoverat har inte bott där men drack en pilsner i deras poolbar för lite sen men den har dom inte renoverat.
 

Agö

Medlem
Precis, du har ju Le Royal Meridien, du har Grosvenor House, Mövenpick, Sofitel, Sheraton (suger), IC öppnar snart.
Habtoor Grand är också kasst.
Ritz Carlton har precis blivit renoverat har inte bott där men drack en pilsner i deras poolbar för lite sen men den har dom inte renoverat.
Är inte Royal Meredien packat med oförskämda ryssar?
 

Magnus_K

Medlem
Beror på när du kommer och ligger.
Självklart är där ryssar men ska du inte se/träffa dom så skulle jag undvika hela Dubai Marina :)
Dom sista 10 åren jag varit där finns det ingen som varit oförskämd i alla fall vad jag lagt märke till.
 

khybner

Medlem
Jag väljer att kommentera detta ytterligare när nu en vecka är avklarad här. Undvik Hilton Jumeirah Beach. Slö och oförskämd personal som gärna tar sig friheten att läxa upp en om det ena och det andra, dessutom riktigt äcklig mat i bl.a. loungen. Välj något annat. Gärna ett annat land också :D

Synd med dåligt bemötande och mat. Det ska man inte behöva ta med tanke på vilka priser de tar i Dubai (och speciellt ute på Jumeirah).
Jag har dock bott ca 30 ggr på Hilton Jumeirah de senaste tio åren och aldrig haft dessa problem. Uppgraderad 60-70% av gångerna till standardsvit, specialsvit och två gånger till Royal svit. Håller dock med om att Hilton tappat sin charm nu när det finns så mycket annat där ute. Ett stort problem med Hilton är att gäster på Hiltons lägenhetshotell tvärs över gatan har tillgång till Hiltons solstolar och strand så det blir väldigt lätt fullt.

Bytte dock hotell för ett tag sedan och har nu bott 6 gånger på Royal Meridien och kan bara säga att det är ett superhotell. Bokat enklaste rumskategorin varje gång. 2 gånger uppgraderad till Clubsvit och de resterande fyra gångerna till deluxesvit (men fortfarande med tillgång till clubloungen). Aldrig problem med incheckning tidigt på morgonen eller utcheckning sent på kvällen. Maten är loungen är väldigt bra (och bättre utbud än Hilton). Stora ytor så även om hotellet har många gäster känns det inte alls så trångt som Hilton. Senaste gången jag var där var hotellet fullbokat men det var ändå inga problem att få solstolar om man kom ner kl 12.

Ska kanske tillägga att jag är HH Diamond och SPG Platinum.
 
Last edited:
Toppen