Senaste nytt

Dubai hotel kring påsk 2015

Magnus_K

Medlem
Starwood Hotels & Resorts

Är det enda hotell jag skulle kunna ställa mig bakom och säga att jag rekommenderar, det har väldigt bra strand och strandhäng.
Finns Emirates Palace men badet är inte så bra eftersom det ligger liksom i en bukt.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Taxi mellan städerna kostar ca 600 SEK och tar 45min, tänk bara på att AD inte är lika happening som Dubai.
Nu vet jag inte åldern på resenärerna men är det endast sol och bad som står på schemat så spelar ort ingen roll.
Är det aktiviteter utanför hotellet så har Dubai mer att erbjuda rent generellt.
 
Det är nog mer sol & bad, lata sig som gäller (med en och annan öl om så finns).
Inser att Dubai har lite mer att erbjuda som resmål totalt sett och att se saker.
 

Morgan

Medlem
Ni kan ju flytta på er också. Finns rätt bra Virtuosodeal på Shangri-La, drygt 2000/natt med 100 usd restaurangvoucher, frukost, och uppgradering vid tillgänglighet. Bokas tex via classictravel.com
 

segra

Medlem

Hade gärna gjort det men med 2 rum (2 Vuxna & 2 tonåringar,15,18år)
så kändes inte motiverat att betala (från) 3800 AED/rum/natt/pp på Saadiyat
mot 695 AED/rum/natt/pp på St Regis Corniche, 5,5 gånger mer känns sådär....
Litar på @Martin Björnström ´s inlägg här Jag älskar St Regis | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Magnus_K

Medlem
Japp men man behöver inte bo där bara för att besöka.
Finns en underbar strand och beachhäng mer så jag tänker. Förstår att det är en annan prisbild men du hade ju redan bokat så menade inte du ska boka om..
 
Ett mindre trådlyft så här på morgonen.

Blev bokad resa och bor då på Sofitel Dubai Jumeirah Beach fast i maj månad.
Förväntningarna är givetvis rätt höga efter alla superlativ i forumet med kombon Accor Platinum + Amex Platinum.

Skriver förmodligen en blänkare här om ca 2 månader med avklarad resa och lite bilder kan presenteras :)
 
Toppen