Senaste nytt

Dubai flygplats SnoozeCube

Hallå,
Ni får ursäkta om denna fråga redan har ställts, sitter här med lite feber...:confused:

Nu är det så att vi har en ganska lång mellanlandning på flygplatsen i Dubai. Landar 23.00 och åker igen 04.00 och jag har då tänkt att ta in med familjen på budgetalternativet SnoozeCube för ett par timmars sömn. Använder ankommande flyg från Stockholm samma terminal (3?) som avgående flyg? Vi ska vidare mot Mauritius och flyger då med A380. Har för mig om att jag har läst att Emirates har en egen terminal för just 380:n.
Hoppas ni förstår min frågeställning, är som sagt inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk. :confused:

/Otto
 

Dr. Miles

Expert
Hallå,
Ni får ursäkta om denna fråga redan har ställts, sitter här med lite feber...:confused:

Nu är det så att vi har en ganska lång mellanlandning på flygplatsen i Dubai. Landar 23.00 och åker igen 04.00 och jag har då tänkt att ta in med familjen på budgetalternativet SnoozeCube för ett par timmars sömn. Använder ankommande flyg från Stockholm samma terminal (3?) som avgående flyg? Vi ska vidare mot Mauritius och flyger då med A380. Har för mig om att jag har läst att Emirates har en egen terminal för just 380:n.
Hoppas ni förstår min frågeställning, är som sagt inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk. :confused:

/Otto
Enda frågan jag kunde läsa från din text var det här och inget med SnoozeCube att göra?
Använder ankommande flyg från Stockholm samma terminal (3?) som avgående flyg?
Jag är inte expert på Emirates flygningar men de som har åkt med dem flera gånger kan säkert svara på din fråga.
 
Sorry Doktorn...SnoozeCube finns i terminal 3 vad jag kan förstå. Om nu avgående flyg också går från terminal 3 så underlättar det en del för oss.
 

peng

Medlem
Nu kan jag inte svara med säkerhet, men det är en stor flygplats och efter ha letat lite så gissar jag att det kan bli lite bökigt. Terminal 3 består i dag av tre olika byggnader, A, B och C. Snoozecube ligger i C (och verkar stänga den 31/12 2016, LOCATIONS | Snooze Cube - men det kanske du känner till) och A380-terminalen är A (tror dock att även B kan användas för A380 om det behövs). Till A så behöver man åka tåg från B, så räkna inte med att det ska gå jättesnabbt.
 
Nu kan jag inte svara med säkerhet, men det är en stor flygplats och efter ha letat lite så gissar jag att det kan bli lite bökigt. Terminal 3 består i dag av tre olika byggnader, A, B och C. Snoozecube ligger i C (och verkar stänga den 31/12 2016, LOCATIONS | Snooze Cube - men det kanske du känner till) och A380-terminalen är A (tror dock att även B kan användas för A380 om det behövs). Till A så behöver man åka tåg från B, så räkna inte med att det ska gå jättesnabbt.
Tack för svaret, precis sådant som jag behöver veta! Har inte hört eller sett att SnoozeCube stänger vid årskiftet...Men det spelar inte så stor roll, med informationen du gav mig så hade det ändå inte varit något alternativ. Nu är ju frågan hur man ska lösa ett par timmars sömn för barnen på smidigast sätt. Jag är inte så sugen på ett hotellrum för den korta tiden. Finns det någon lounge som lämpar sig för ändamålet som man kan köpa sig in i?
 

nissefalk

Medlem
Titta på Marhaba service i Dubai som erbjuder lounge, hittar inte riktigt priser på deras sida men verkar som om de tar kring 140 AED per vuxen för ett lounge besök, ser detta alternativ när jag försöker göra en meet and greet bokning. De finns i alla fall i Terminal 3

Airport Meet & Greet and Lounge Services - marhaba

Det finns annars en hel del vilo stolar på Terminal 3 lite utspritt över hela terminalen som skulle kunna vara ett alternativ, det är dock väldigt mycket folk på Terminal 3 under de timmar ni skall vara där så kan vara svårt att hitta sådana stolar lediga.
 
Toppen