Senaste nytt

Dubai eller Kanarieöarna med treåring i februari

F

FCT

Guest
Hmm kanske får lägga Dubai på is. Nej Florida är inget alternativ, för mycket Miami Vice och 80-tal. :)
Får nog bli en charter med all inclusive :p
 

Alf

Medlem
Jag håller med att Kanarieöarna är bättre destination med barn än Dubai.

Till Florida? Menar du med Köpenhamn och Fort Lauderdale?
Resa med andra legacy carriers blir det flera timmar till snarare än ett par timmar till...

Nja, jag är ju inte så mycket för Norweigeans långlinjer. Tänkte mej mer AY från HEL som har direktflyg eller Air Berlin men det blir kanske för lång flygresa. Får kanske bli Kanarieöarna i alla fall. Tyvärr så finns det ju inga bekväma flyg dit. SAS Plus är ju ingen höjdare på den sträckan. Möjligtvis kan man köpa någon bekvämare stol på något charterbolag.
 

Agö

Medlem
Tyvärr så finns det ju inga bekväma flyg dit.
Det är väl inte sant. Till Gran Canaria flyger följande Legacy Carriers.
  • Austrian Airlines
  • British Airways (i säsong)
  • Brussels Airlines
  • Finnair
  • Iberia
  • SAS
Därtill finns ju intressanta kort som Luxair och Royal Air Maroc.
 

RickardG

Medlem
Får nog bli en charter med all inclusive :p
På allvar, vi åkte charter med all inclusive till Kanarieöarna med vår treåring för ett knappt år sedan. Underskatta inte fördelarna av barnklubbar, barnbuffé och barnanpassat i största allmänhet när det gäller aktiviteter. Att all personal som barnen träffar pratar svenska gör en himmelsvid skillnad.
Åker ni till kanarieöarna, Gran Canaria, så kan ni lätt spendera en heldag i Palmitos park. Det var väldigt uppskattat. Februari är kanske inte varmaste perioden att vara där, men om ni hittar något väster om Maspalomas slipper ni vinden till stor del och kan nog få hyffsade temperaturer.
 

lscorpio

Medlem
Om du har funderingar kring barnstol är detta ett bra alternativ. Multifunktionell barnsits (dock är den ngt stor ryggsäck för en 3-åring) men ändå bekvämt när det är allt i ett. home
 
  • Gilla
Reactions: FCT

Juraj

Medlem
När jag var i Dubai för fyra år sedan, åkte jag taxi väldigt sällan, tunnelbanan fungerade klockrent. Men ja, det var alltid en bit kvar att gå och då hade jag inget barn.

Lite off-topic, de har en VIP-vagn på varje tåg, kostar dubbelt så mycket som en vanlig biljett (men fortfarande billigt), då ingår också skydd - en soldat med automatvapen. Var lite roligt när jag testade VIP-biljetten första gången och inte visste om skyddet :-D.
 
F

FCT

Guest
Ska till Dubai snart på tjänsteresa, får kolla in stället då och sen bestämmer vi.
 

flying

Medlem
Varfor inte tanka utanfor ladan? Flyg Emirates first, deras chauffeur drive har lyckats ge oss barnstol. Bo pa nagot av de battre hotellen dar de garanterat kan ordna bil med barnstol vart ni an ska (och givetvis aven tillbaka). Rekomenderar omradet runt “the walk” dar det gar utmarkt att strosa runt pa egen hand.
Sa varfor? Vadret ar med all sannolikhet battre i Dubai. Det finns massor av roliga aktiviteter. Men kanske framst for att prova en “riktig" forsta klass och inte bara ett bra lounge hang!
 

flying

Medlem
Det är väl inte sant. Till Gran Canaria flyger följande Legacy Carriers.
  • Austrian Airlines
  • British Airways (i säsong)
  • Brussels Airlines
  • Finnair
  • Iberia
  • SAS
Därtill finns ju intressanta kort som Luxair och Royal Air Maroc.

Ursakta vad har SAS med bekvama flyg att gora?
 
Toppen