Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Dock skulle jag vilja se ett bättre sortiment, i synnerhet matssigt.
Ja! Att det inte finns något vettigt att äta på flighter inom "Greater Scandinavia" förutom knäckebröd är smått idiotiskt. Hade gärna kunnat tänka mig att betala för det, och det behöver inte ens vara något avancerat, men de där stackars knäckebröden är jag ganska så less på...
 

Igorius

Medlem
Tycker att SAS har en bra produkt på long haul, både service och hårdvarumässigt (förutsatt att det är den nya kabinen). Tyvärr är priserna i Business för höga för att det skulle vara motiverat att flyga dem. Jag antar att prissättningen är avsiktlig för att de ska sälja få biljetter så att personalen kan fylla upp resten när de reser på ID-biljetter… Ungefär samma stuk som United kör med där de prissätter sin First Class löjligt högt ($17000 dollar för en t/r till Asien från USA) så att personalen får hela kabinen för sig själva. Gärna fler kampanjpriser i Business på sommar/julhelgen skulle uppskattas.

För höga för att det ska vara motiverat för vem, och vid vilket tillfälle? Har SAS svårt att fylla C-kabinerna på de interkontinentala linjerna?
 

anjak

Medlem
Tycker att SAS har en bra produkt på long haul, både service och hårdvarumässigt (förutsatt att det är den nya kabinen). Tyvärr är priserna i Business för höga för att det skulle vara motiverat att flyga dem. Jag antar att prissättningen är avsiktlig för att de ska sälja få biljetter så att personalen kan fylla upp resten när de reser på ID-biljetter… Ungefär samma stuk som United kör med där de prissätter sin First Class löjligt högt ($17000 dollar för en t/r till Asien från USA) så att personalen får hela kabinen för sig själva. Gärna fler kampanjpriser i Business på sommar/julhelgen skulle uppskattas.
OT, men är det verkligen så att dom som åker på ID biljett får åka business, låter helt ofattbart. Jag har en vän som hade en rätt hög befattning inom SAS och för honom var det självklart att om det bara var business kvar så uppgraderade han någon från ekonomi och tog dennes plats istället.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Uppdaterade tråden med.

OBS! Det finns inga fel i den här tråden och det behöver heller inte vara förankrat i någon verklighet (Ex: bättre priser på Business / Fast SAS kanske fyller kabinen idag) Den här tråden är till för att var och en kan delge sina synpunkter precis som man själv tycker och tänker och vad som hade gjort att du som inte reser hade börjat resa med SAS igen.

Det är inte tänkt som en ren debatt tråd, sådana finns det redan flera stycken av.
 

Jonas C

Medlem
OT, men är det verkligen så att dom som åker på ID biljett får åka business, låter helt ofattbart. Jag har en vän som hade en rätt hög befattning inom SAS och för honom var det självklart att om det bara var business kvar så uppgraderade han någon från ekonomi och tog dennes plats istället.
Det är ganska standard att anställda får åka Business på ID, både på SAS och övriga bolag. Har en vän som jobbar i branschen och regelbundet reser Business på ID-biljetter.
 

Jonas C

Medlem
För höga för att det ska vara motiverat för vem, och vid vilket tillfälle? Har SAS svårt att fylla C-kabinerna på de interkontinentala linjerna?
Intrycket jag fick, och när jag pratade med crew var att de säljer rätt få stolar i Business på många rutter. San Francisco var den enda rutten där Business konstant var fullt, vilket för förklara varför de sällan släpper bonusplatser dit. Största intäktskällan på long haul är cargo.
 

Igorius

Medlem
Intrycket jag fick, och när jag pratade med crew var att de säljer rätt få stolar i Business på många rutter. San Francisco var den enda rutten där Business konstant var fullt, vilket för förklara varför de sällan släpper bonusplatser dit. Största intäktskällan på long haul är cargo.
Ok, det var nytt för mig. Har väl haft "otur" på mina (få) resor i SK C till och från Tokyo, Shanghai och Chicago. Knappt en stol tom.
 

sembl

Medlem
Jag hade mer än gärna börjat använda mig av SAS i Business men det är för långt mellan priset och produkten.

Tex, samma datum från CPH till NYC så kostar det mig 27634:- med SAS, BA kostar 11487:- och då vet jag vad jag får. Direktflyg är dyrare, det kan vi konstatera men det är inte värt den prisskillnaden. Så mer kampanjer så kommer jag spendera mina pengar på SAS istället igen. Förutom alla oändliga trådar om vad som inte fungerar så kommer det igen.

# Prioboarding som fungerar
# Lounge med Wifi som fungerar
# Bättre utbud i loungen gällande mat. Tex korv med bröd varje dag på eftermiddagen.
# En trevlig måltid där man som statuspax oftast får välja först av det som erbjuds.
# Ett trevligt bemötande (som är helt gratis) både på kundtjänst med snabba svar och lösning på problem samt kabinpersonal som är konsistent och gör min resa enklare.
# Jag vill inte betala mycket mer för en sämre totalupplevelse jämfört med andra bolag men lite mer går bra.

Inom Europa så finns det så många trådar om det så jag nämner det igen. Skippa hela Plus/Minus konceptet och kör med gratis kaffe/te och vatten rakt av. Se till att istället ha en mycket bra kafevagn med kvalitativa produkter till ett vettigt pris. Skillnaden skall vara flexibiliteten på biljetten.

@SAS404 trevligt initiativ du gör men detta borde sas kunna sköta enkelt med ett formulär till alla deras EB med 500 poäng som tack för svaret eller så fick du jobbet som EB enhancer.
 

niksal

Medlem
BOB = Bistro on board så jag inte missar något?

Precis, insåg också att förkortningen inte är självklar. Efter en arbetsdag med många möten och sannolikt en dålig lunch så behöver jag mer än wasa knäckebröd. Det är inte sällan som jag skapar lite vardagslyx åt mig med en champagne och wrap/sallad för ca 18€ på Finnair. Hos SAS har jag inte den möjligheten.
 
Toppen