Jag hade mer än gärna börjat använda mig av SAS i Business men det är för långt mellan priset och produkten.
Tex, samma datum från CPH till NYC så kostar det mig 27634:- med SAS, BA kostar 11487:- och då vet jag vad jag får. Direktflyg är dyrare, det kan vi konstatera men det är inte värt den prisskillnaden. Så mer kampanjer så kommer jag spendera mina pengar på SAS istället igen. Förutom alla oändliga trådar om vad som inte fungerar så kommer det igen.
# Prioboarding som fungerar
# Lounge med Wifi som fungerar
# Bättre utbud i loungen gällande mat. Tex korv med bröd varje dag på eftermiddagen.
# En trevlig måltid där man som statuspax oftast får välja först av det som erbjuds.
# Ett trevligt bemötande (som är helt gratis) både på kundtjänst med snabba svar och lösning på problem samt kabinpersonal som är konsistent och gör min resa enklare.
# Jag vill inte betala mycket mer för en sämre totalupplevelse jämfört med andra bolag men lite mer går bra.
Inom Europa så finns det så många trådar om det så jag nämner det igen. Skippa hela Plus/Minus konceptet och kör med gratis kaffe/te och vatten rakt av. Se till att istället ha en mycket bra kafevagn med kvalitativa produkter till ett vettigt pris. Skillnaden skall vara flexibiliteten på biljetten.
@SAS404 trevligt initiativ du gör men detta borde sas kunna sköta enkelt med ett formulär till alla deras EB med 500 poäng som tack för svaret eller så fick du jobbet som EB enhancer.