Senaste nytt

Dryck på Arlanda

squeezen

Medlem
Det lilla matstället efter passkontroll till F hade ändå ok utbud. Fast kanske bara loungernas utbud åsyftades här?

Jag köpte Coppersmith brewery, queens pale ale sist. Ok öl, men levde väl inte upp till sina 89 sek iofs...
 

palmen

Moderator
Det lilla matstället efter passkontroll till F hade ändå ok utbud. Fast kanske bara loungernas utbud åsyftades här?

Jag köpte Coppersmith brewery, queens pale ale sist. Ok öl, men levde väl inte upp till sina 89 sek iofs...
För mig är det en OK öl, inget mer. Då kan jag lika gärna dricka 100W IPA på pontus för typ samma pengar.
Det finns helt OK öl att tillgå, men inget som är något wow för min del.
Denna tråd är tänkt att syfta på all dryck för förtäring på Arlanda, oavsett försäljningsställe.

Jag är fullt medveten att jag kanske tillhör 0,01% av alla resenärer på Arlanda vad det gäller preferenser på öl, men hade varit trevligt med en överraskning som är positiv och inte negativ. Bland det bästa man hittar i dagsläget är trots all Sleepy Bulldog från Gotlands Bryggeri på Aurora loungen i T2.
 

Martin_S

Medlem
Carlsbergs gastropub (nedanför sas loungen i T5 vid gate 1) har bl.a. öl från Dugges, Nya Carnegiebryggeriet samt lite blandat som importeras av Carlsberg. OK men tyvärr inte mycket mer.
 

palmen

Moderator
Carlsbergs gastropub (nedanför sas loungen i T5 vid gate 1) har bl.a. öl från Dugges, Nya Carnegiebryggeriet samt lite blandat som importeras av Carlsberg. OK men tyvärr inte mycket mer.
Jag gillar att de har Dugges och Carnegie, men tyvärr är det ju inget som är "wow" eller extraordinärt. Hade varit kul om man kunde ha en tapp som roterar på mindre svenska bryggerier, när ölen är slut kopplar man på något från ett annat bryggeri.
 

Martin_S

Medlem
Jag gillar att de har Dugges och Carnegie, men tyvärr är det ju inget som är "wow" eller extraordinärt. Hade varit kul om man kunde ha en tapp som roterar på mindre svenska bryggerier, när ölen är slut kopplar man på något från ett annat bryggeri.

Jag håller med. Tyvärr har nog inte Carlsberg något roligare i sin portfölj. Vad gäller övriga resturanger (inkl lounger) så är det nog som Agö skriver. Om tillräckligt många av oss ölintresserade besökare klagar så kommer de till slut inse att det finns en marknad och ta in bättre saker.
 

palmen

Moderator
Jag håller med. Tyvärr har nog inte Carlsberg något roligare i sin portfölj. Vad gäller övriga resturanger (inkl lounger) så är det nog som Agö skriver. Om tillräckligt många av oss ölintresserade besökare klagar så kommer de till slut inse att det finns en marknad och ta in bättre saker.
Visa upp det bästa vi har att erbjuda från Sverige på Arlanda. Öl från Oppigårds, Stigberget, Omnipollo mfl... Behöver inte vara något spektakulärt men något roligare än standard ipa, vanlig lager eller "en mörk" öl skulle uppskattas.
 
Toppen