Senaste nytt

Drunken dragon ombord: Vad är din erfarenhet av berusad medpassagerare?

Timotey

Medlem
Har en rolig anekdot från mitt förra jobb. Vi flög en förmiddag från Skavsta till Malaga med Ryanair. Vi var runt 15 personer på företaget och eftersom chefen bjöd så var alla med. Undertecknad körde från Linköping till Skavsta i en bil med fyra andra grabbar, dessa fyra satt och drack öl hela bilfärden och när vi gått igenom security så inhandlas mer öl i baren på Skavsta. Efter att vi boardat planet så hamnar ena killen ensam på en rad med ett äldre par. Bakom sitter vi "coola" (tror vi iaf) killar på jobbet.

Ganska omgående slocknar vår jobbakompis framför och jag får den geniala idén att trycka på knappen ovanför honom för att påkalla flygvärdinnan. Hon kommer fram varpå han vaknar till och mumlar Whiskey. Strax får han sin Whiskey och dricker upp den och somnar igen. Samma sak igen jag trycker på hans knapp han vaknar till när flygvärdinnan kommer och beställer återigen en whiskey, dricker upp den och somnar.

Denna procedur pågår under hela flygningen. Tillslut behöver han inte säga något utan så fort lampan lyser så kommer de med whiskey omgående. När vi väl landat och väntar på våra väskor så tittar whiskey fantasten i sin plånbok och inser att han har runt 10€ kvar. Snål som han är så hade han växlat 500 kronor innan resan och lämnat sitt kort hemma. Flyg mat och boende betalade förvisso chefen för oss och det visste vi om sedan innan. Men 10€ i Puerto Banus under 4 dagar är inte kaxigt.

Kan tilläggas att han inte störde någon på flyget iaf
 

anjak

Medlem
Var med om en finne som lindrade sin flygrädsla mellan Shanghai och Helsingfors med att under första 1,5 timmarna dra i sig 10 öl och 2 helflaskor rödvin. Han somnade nån timme men firtsatte sen med både öl och vin fram till att vi var framme vid gaten. Blev aldrig riktigt otrevlig men väldigt högljudd och han hade extremt svårt att ta sig till toaletten, blev mycket krypande i gången. Men flygvärdinnorna fyllde hela tiden på både vinglas och gav honom nya ölburkar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Skyraider

Medlem
Jag satt bredvid svenska två killar i 35-årsåldern i Y på UA från EWR till ARN. De jobbade på ett IT-företag på tre bokstäver och tyckte att det var bäst att passa på att supa så mycket man bara kunde innan man var hemma igen. De beställde två flaskor åt gången och drog i sig dessa så fort de kunde för att sedan beställa nya (det var inte gratis och de hade inte chits heller). Efter ett tag var det inte lika kul eftersom båda började må illa (jag satt på F och de på D-E så de behövde i alla fall inte kliva över mig. Sedan turades de om med att springa till toaletten. Men de störde ingen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

niksal

Medlem
Är man känslig. Undvik finair och inrikes öst :)
Nåja, nu ska vi inte generalisera. Jo, vi finnar dricker gärna men inte mer än många andra nationaliteter. Det positiva är att vi är vana med sprit, det är värre med dem som inte är det och super före/under flygningen.

Jag hade i tonåren en flickvän vars far var extremt flygrädd. Han kunde inte flyga utan minst en vinflaska som förstärkning och helst skulle han så snabbt som möjligt supa tills han slocknade. Men han var helt ofarlig, vilket de flesta fyllon är. Oftast är det bara skoj att lyssna på deras historier.
 

Storsteffe

Medlem
Var med om en tråkig historia när en överförfriskad "businessmaaaan" spydde ner halva C-kabinen på väg hem från Peking och dessutom var riktigt otrevlig, före de sista 12 GT:na var han dock rätt harmlös ;) Efter det har jag fått ett bestående men, han hade naturligtvis använt Optiontown vilket han vitt och brett proklamerade och hur dum man var om man betalade fullt pris så numera har jag agg mot den tjänsten...
 

Valley

Medlem
Var med om en finne som lindrade sin flygrädsla mellan Shanghai och Helsingfors med att under första 1,5 timmarna dra i sig 10 öl och 2 helflaskor rödvin. Han somnade nån timme men firtsatte sen med både öl och vin fram till att vi var framme vid gaten. Blev aldrig riktigt otrevlig men väldigt högljudd och han hade extremt svårt att ta sig till toaletten, blev mycket krypande i gången. Men flygvärdinnorna fyllde hela tiden på både vinglas och gav honom nya ölburkar.

"Finne" som lindrar sig med Öl och Vin ???? Min gud, vart är världen på väg ..........
 
Toppen