Droghundar på Arlanda idag

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jonas C, 1 Augusti 2014.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klev nyss av TAP Portugal flight TP782 från Lissabon till Arlanda. Vid jetbryggan stod ett gäng poliser uppradade med en droghund som sniffade på folks handbagage. Någon som vet vad detta berodde på? Har aldrig råkat ut för detta tidigare.

2. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om det när jag flugit hem från Amsterdam iaf.

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det händer ibland. Inget ovanligt. Har hänt mig på andra flygplatser också.

4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte alls ovanligt skulle jag säga. Dock tycker jag att tråden är ok så länge den inte leder till tips om flighter etc där detta sker.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just AMS Och LIS har jag förståelse för om de sätter droghundar :D Det finns väl hyfsat liberal politik i båda länder?

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från AMS på T2 vid flera tillfällen, direkt vid gate. Dessutom passkontroll och frågor om varifrån man rest.

7. Homer

Homer Medlem

Ä jag trodde du stavat fel och det var draghunder det handlade om, DET hade varit konstigt.
    Knarkfidos sniffar väl runt ständigt och jämt.

8. Inte hänt mig jättemånga gånger, men visst har det hänt. Några Lufthansa-flygningar, men många anslutande från Afrika t.e.x...

9. SAS404

SAS404 Medlem

Har aldrig sett hundar och tycker tullen är mer stängd än öppen. Även när den är öppen är den mer ofta än sällan stängd. Tycker gott man ska ställa sig själv frågan, ska vi ha en tull eller inte. Om svaret är att en tull behövs, kanske man ska se till att bemanna den för samtliga flighter och faktiskt göra någonting...

1 person likes this.
  10. Trox

Trox Medlem

Aj då. Finns det ngt sätt att komma från Kastrup till Bromma istället?

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!