Drivstofftillegg på SAS award i Australia

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Capgras, 2 Augusti 2012.

1. Capgras

Capgras Medlem

Hei!
    Jeg har booket en EuroBonus awardbillett i C (MEL-AKL-PER-AKL-SYD) med NZ. Jeg hadde forstått det slik at NZ ikke krever fuelsurcharge fra Australia og NZ. Men SAS har priset billetten manuelt og funnet ut at det skal beregnes fuelsurcharge på denne billetten.

Noen som vet hva som er riktig?

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag har förstått det tar SAS ALLTID ut fuelsurcharge på awardbiljetter som inte är med SAS group.

3. Capgras

Capgras Medlem

Men jeg har forstått det slik at det ikke er lovlig med slike tillegg i Australia og NZ. Men min informasjon kan tenkes å være uriktig.

4. Enligt airnzagent.com.au

Det verkar som Air NZ debiterar bränsletillägg på sina flighter om resan börjar utanför Nya Zeeland.

5. Capgras

Capgras Medlem

Takk for hjelpen. Da ble det en "dyr" award.. men Business Premier blir en opplevelse håper jeg;-)

6. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur mycket skatter och bränsletillägg blev det totalt för den resan?
    Business Premier är riktigt bra, så jag hoppas det uppväger kostnaden. :)
    Jag har ju en resa med NZ i C (dock inte Premier), SYD-RAR och fick betala 697 kr i avgifter för den till SAS.

7. Capgras

Capgras Medlem

Det ble 2788NOK for reisen. (Det er jo distansen som OSL-EWR sånn ca mellom AKL og PER. ) Men jeg synes det var litt i overkant..

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det var ju en rätt bra slant!
    Men som sagt, det är ju Business Premier och inte Economy, så du lär ju få ett mervärde där. ;)
    Hoppas du blir lika nöjd med dem som jag blev.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!