Drink priser på Norwegian

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av claire22, 8 Juli 2014.

1. claire22

claire22 Medlem

Är det någon som vet priser på drinkar/öl/läsk/vatten osv på deras long haul ? Försöker hitta för att motbevisa att de är så "billiga" som alla tjatar om, tack på förhand.

2. twiggs

twiggs Medlem

Menykort med priser finns på deras hemsida :)

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  4. 75cl flaskor rödvin för £15 var ju rätt imponerande :D

5. claire22

claire22 Medlem

Härligt, ska slänga drinklistan på bordet så kommer säkert Mr Smart på andra tankar....;)

2 personer gillar detta.
  6. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rena fyndet! Men om man nu verkligen har lyft med DY long haul så är det inte mer än rätt att man kostar på sig lite? För att fira liksom.

2 personer gillar detta.
  7. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter bra men om man inte lyfter med deras Dreamliner kan man väl kalla detta vilseledande reklam? :)

8. twiggs

twiggs Medlem

OT & hoppas att ingen tar illa vid: Om en resa från början är billig, bra och man inte har någon synpunkt på flygbolaget i övrigt men plötsligt går fetbort och är snordyr pga (alkohol)drinkspriser så skulle jag börja fundera över min alkoholkonsumtion och/eller vanor gällande alkohol i samband med resor.

Har hört från en bekants dotter som jobbade som på ett charterresebolag att det fanns kunder som ringde/kontakade bolaget i fråga med frågeställningen: "Kan vi få ombordsmenyn skickad till oss i förväg?". Då snackar vi att förbereda sig!

Förövrigt noterade jag en barnfamilj på Landvetter förra veckan som beställt in en flaska vin till föräldrarna och en himla massa snacks och cola till barnen trots att det i min värld var arla morgonstund (dvs före klockan 6).

2 personer gillar detta.
  9. claire22

claire22 Medlem

Hahaha, det va just det OM de lyfter......

1 person likes this.
  10. claire22

claire22 Medlem

Ja, håller med twiggs att man sett skräckexempel på olika flighter, värst som jag sett var ett överförfriskat par som faktiskt (är ett antal år sedan)leddes ombord i KEF av flygvärdinnor för vidare resa till USA.tragiskt....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!