Senaste nytt

Dricker du upp din medhavda dryck innan security check?

Agö

Medlem
Kan bekräfta att jag inte gjorde detta efter att @Agö hade smugglat ner en flaska Koskenkorva i mitt handbagage på HEL.
Haha, det var riktigt underhållande. Visste att du skulle vara i så pass dåligt skick att du aldrig skulle ha kollat handbagagets innehåll på morgonen. Hur var det nu, blev du förvånad när flaskan beslagtogs i säkerhetskontrollen?
 

Igorius

Medlem
Haha, det var riktigt underhållande. Visste att du skulle vara i så pass dåligt skick att du aldrig skulle ha kollat handbagagets innehåll på morgonen. Hur var det nu, blev du förvånad när flaskan beslagtogs i säkerhetskontrollen?
Rent instinktivt proklamerade jag högljutt och bestämt att jag absolut inte hade lagt den där, vilket kanske inte är det allra bästa... Ska nog vara glad att detta inte var på IAH!
 

Stefan62

Medlem
Har aldrig hänt!

Däremot har jag på Schiphol fått igenom två mini-champagne-flaskor på min födelsedag... Det gick till så att jag var på väg till Tokyo med sambo och KLM-flygvärdinnan på vägen mot Amsterdam gav mig två flaskor i present, men förseglade inte påsen.

I säkerhetskontrollen sa jag som det var och när jag kunde visa i passet att det stämde så gjordes ett undantag!
 

Agö

Medlem
Har aldrig hänt!

Däremot har jag på Schiphol fått igenom två mini-champagne-flaskor på min födelsedag... Det gick till så att jag var på väg till Tokyo med sambo och KLM-flygvärdinnan på vägen mot Amsterdam gav mig två flaskor i present, men förseglade inte påsen.

I säkerhetskontrollen sa jag som det var och när jag kunde visa i passet att det stämde så gjordes ett undantag!
Grattis på födelsedagen!
 
Har en rolig skröna från Madrid Barajas en tidig påskaftonsmorgon 2012. Kom med flyget från Sydafrika efter att ha jobbat ett par månader på vingård och rest runt. Köpte sista vinflaskan i taxfreen på Johannesburgs flygplats, utan att tänka mig för. Såklart är det ju säkerhetskontroll vid terminalbyet från T4S till T4 på Barajas. Dyrt vin, ingen vinöppnare, vad göra? Kunde ju inte kasta flaskan bara. Backa ur kön, In på toan innan kontrollen och med hjälp av tandborsten i mitt handbagage tryckte jag ner korken i flaskan och....klunk klunk klunk... Gott :)
 

Viking75

Medlem
Satt fast i ett flyg på väg mot CDG efter att ha "smuttat" på ett 10 tal öl innan påstigning... (tekniskt fel) varpå samma tekniska fel givetvis inträffade igen när vi bordat. Var på väg mot prix d'amerique 18 år gammal. Efter detta lilla äventyr är jag försiktig med dryck långt innan flygning.
 

Gus

Medlem
Nästan samma sak... CDG anno 2009.. Väntar på SAS till ARN. Kvinnan före mig har en parfymflaska hon så gärna vill ha genom. Inser att den är mer än 100ml. Försöker dölja denna vid att trycka ner dessa i jeansen, och låtsas vara väldigt förvånad när det piper i maskinen. "moi?" ;)
Piper glas i bågarna? Jag trodde bara det var metall som pep!? Fast en parfymflaska kanske innehåller metall också, i locket.
 
Toppen