Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Dr. Miles

Expert
Det kanske inte uppmärksammas lika mycket i Sverige men problemet finns även hos andra flygbolag. Skillnaden är att andra flygbolag finns mer flygplan så kan de ordna ersättningsplan lättare medans Norwegian optimerar till max så det finns inte marginal när problem uppstår.

9 nov
JAL reports problem with 787 battery on Helsinki-Tokyo flight | Reuters

15 nov
787型機、コンピューター不具合で緊急着陸 : 社会 : YOMIURI ONLINE(読売新聞) (JAL plan)

18 nov
ANA replaces 787 battery charger after fault warning | Reuters
 
Nej, men det är ju fler bolag som sysslar med ruttoptimering, läs t.ex. Ryanair, och dessa bekymmer tycks man inte ha trots att man ofta saknar hubbar där extraplan kan lyftas in med kort varsel.
 

fcx

Medlem
Nej, men det är ju fler bolag som sysslar med ruttoptimering, läs t.ex. Ryanair, och dessa bekymmer tycks man inte ha trots att man ofta saknar hubbar där extraplan kan lyftas in med kort varsel.

Ryanair? Extraplan???
Det är väl snarare så att passagerarna vackert får vänta några dagar till på att nästa ordinarie plan ska komma och flyga hem dem...
 
Imorgon flyger HiFly ARN-BKK åt Norwegian med STORA Airbus A340-600 :)
Om HiFly har kvar Virgin Atlantic inredningen så kommer DYs pax få en riktigt behaglig flygning i både premium & monkey class!!
Drygt 300 stolar i en A340-600 som är jämnstor med 777-300ER :)
 
Toppen